Lönespecialist till Biltema Logistics

Lönespecialist till Biltema Logistics

Arbetsbeskrivning

Biltema Logistics fortsätter att växa och vi behöver nu utöka Löneavdelningen med ytterligare en kollega! Tjänsten som Lönespecialist är ny på Biltema Logistics och du kommer tillsammans med din närmsta chef att få vara med i uppstarten av den nya Löneavdelningen. Eftersom att Lönavdelningen är under uppbyggnad tror vi att du är en person som gillar att vara nytänkande. För att du även ska trivas hos oss gillar du att skapa nya arbetssätt och rutiner, ta fram utbildningar samt att ha nära dialog med våra anställda och ledare inom organisationen. 

Arbetsuppgifter 

I din roll som Lönespecialist kommer du att arbeta med både lön- och personaladministration i form av administrera lönesystemet med bland annat tillhörande insamling av information, avstämning av löneunderlag, utbetalning, semesterberäkning, rättningar kring lön, hantering och registrering av anställningar, kontraktsskrivning, hantering av löneunderlag samt av arbetsgivardeklarationen och dess individuppgifter.

I din roll kommer du på ett konsultativt sätt stötta chefer och medarbetare i lönefrågor i enlighet med gällande lagar och avtal. I arbetet med lön- och personaladministration ingår också hantering av reseräkningar, tidrapporter, avstämningar samt kontakter med myndigheter med mera. Du kommer att arbeta i lön- och tidredovisningssystemet Agda PS. Utöver lön- och personaladministrationen kommer du bistå organisationens personalavdelning samt chefer med administration, stöd och service inom HR området. 

Din profil

Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi/lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt ett intresse för personaladministrativa frågor. Du har några års erfarenhet av löneprocessen och vi ser det som meriterande om du arbetat med Agda lön. Meriterande är även tidigare erfarenhet av kollektivavtalen ”Lager och E-handel” samt ”Tjänstemannaavtalet mellan Svensk handel Unionen samt akademikerförbunden”. 

Som person är du strukturerad och kvalitetsmedveten vilket innebär att du kan planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har förmågan att arbeta med parallella processer och hålla ordning på flera arbetsuppgifter samtidigt. Arbetet kräver även att du har stor förståelse för siffror och kan avläsa siffrors rimlighet. Arbetet innebär både interna och externa kontakter varför du har användning av ditt serviceinriktade sätt och din goda kommunikativa förmåga.

Omfattning och placering

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Biltema Logistics tillämpar provanställning på samtliga befattningar. Du kommer att vara placerad i Halmstad.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 18 december men då urval och intervjuer sker löpande bör du skicka in din ansökan snarast.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkomen att kontakta Rebecca Jonsson, Lön- och personaladministration, på mail rebecca.jonsson@biltema.com eller telefonnummer 076 527 00 27.

 

Om Biltema Logistics

Biltema Logistics är ett logistikföretag med 650 medarbetare vars huvudsakliga uppgift är att lagerhålla och förse Biltemas varuhus med varor. Biltema Logistics har fyra lager som skickar gods till alla Biltemas varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Biltema Logistics har sedan 2007 haft en kraftig tillväxt vilket har gjort bolaget till en av Hallands största arbetsgivare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Biltema Logistics
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2022
  • Ansök senast: 18 december 2022

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024

22 november 2024