Lönespecialist till Borgholms kommun

Lönespecialist till Borgholms kommun

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba hos en aktiv och engagerad arbetsgivare, som ser möjligheter hos våra medarbetare och strävar efter att alla ska utvecklas och utmanas i sitt jobb och karriär? Är du noggrann, strukturerad och brinner för att ge god service?
Vi söker nu en lönespecialist till vår HR-avdelning.

Borgholms kommun är den lilla kommunen med närheten till medarbetare, chefer, kommunledning och politiker. Beslutsvägarna är korta, engagemanget stort såväl bland medarbetare som medborgare. Här kan du påverka och göra skillnad! Borgholms kommuns HR-avdelning består av 10 medarbetare såsom HR-specialister, hälsoutvecklare, lönespecialister samt HR-chef. Avdelningen, tillsammans med övrig kommunledning, är placerad i trevliga lokaler i Stadshuset, centralt i Borgholm.

Inom HR erbjuder vi möjligheten att arbeta i en miljö där vi har kul på jobbat och har ett gott samarbete som du förväntas bidra till. Att arbetsliv och fritid ska fungera som en helhet är viktigt för oss och därav finns möjligheten till flexibla arbetstider samt viss mån av distansarbete.
Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan redan idag då vi intervjuar löpande!

ARBETSUPPGIFTER
Som lönespecialist kommer du att få en stor inblick och delaktighet i det övergripande personalarbetet och kommer att ha en bidragande roll i att stötta chefer och medarbetare.
Arbetet består av löneadministrativa uppgifter såsom registrering av anställningar samt kontroll, bearbetning och registrering av löneunderlag. I arbetsuppgifterna ingår även avtalstolkning, pensionsfrågor, aktualisering av personakter, rapportering till myndigheter och övriga administrativa uppgifter inom området. Som lönespecialist kommer du ge support till chefer och medarbetare inom dessa frågor. Du kommer även utbilda chefer i personal- och lönesystemet Visma. Arbetet är såväl självständigt med egna uppdrag som arbete i grupp. Du, tillsammans med dina kollegor, arbetar aktivt med att vidareutveckla verksamhetens arbetssätt och att effektivisera lönehanteringen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom lön- och personalhandläggning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Erfarenhet av lönearbete inom offentlig verksamhet är meriterande.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, har mycket god datavana, goda kunskaper i Office-paketet samt lätt för att lära dig nya system och arbetssätt. Vi ser det mycket meriterande om du har erfarenhet av det kommunala avtalsområdet samt kunskaper i systemen Visma webb, Personec P och Insikt.
Som person är du ansvarsfull, strukturerad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi arbetar under stort förtroende av kommunens chefer och medarbetare, det är därför viktigt att du är kvalitetsmedveten, noggrann, och trivs i en verksamhet där du får ta stort eget ansvar. Vi ser gärna att du tilltalas av att kontinuerligt lära nytt och utvecklas med en verksamhet som ständigt har behov av förändringar och förbättringar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp. De största näringsgrenarna i kommunen är besöksnäringen och lantbruket. Borgholms kommun har knappt 11 000 åretruntboende invånare och över två miljoner besökare varje år.
Hos oss arbetar ca 1100 medarbetare fördelat på Kommunledninsgförvaltningen, socialförvaltningen, utbildningsförvaltningen samt våra tre kommunala bolag.

Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp. De största näringsgrenarna i kommunen är besöksnäringen och lantbruket. Borgholms kommun har drygt 10 900 åretruntboende invånare och över två miljoner besökare varje år.

Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på fyra förvaltningar och två kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.

Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening.


Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Före erbjudande om anställning ska ett utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen.

OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024