OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren och driven löneadministratör som vill ta nästa steg och axla rollen som lönespecialist? Då kan du vara den som vi söker!
Nu söker vi en noggrann och ansvarstagande Lönespecialist till Bring Citymail Sweden AB. Bolaget står idag inför ett utvecklingsskede vad gäller de interna personalsystemen. Du erbjuds att vara en del av ett bolag med spännande utmaningar och där du får möjlighet att vara med och bidra på företagets utvecklingsresa.
Bring Citymail sitter i fina lokaler i Västberga industriområde med ca 7 minuters bussförbindelse alternativt 20 minuters gångväg till Älvsjö, Årstaberg eller Telefonplan. Löneteamet består idag av 6 personer som arbetar gentemot hela bolaget. Anställningen är en tillsvidare anställning på heltid och du kommer rapportera direkt till Lönechefen.
Om rollen
Denna roll kommer innebära att du sköter hela löneprocessen från ax till limpa. Dessutom är du specialisten på avdelningen, som med sin erfarenhet och kompetens kan vara stöttande gentemot kollegor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbeta med hela löneprocessen inklusive tjänstebilshantering, pensioner, försäkring och förmåner på ett medelstort företag.
Tolkning/tillämpning av kollektivavtal och gällande lagar relaterade till löneområdet
Vara uppdaterad inom skattelagstiftningen relaterade till löneområdet (t ex inkomst/lön, kostnadsersättningar och förmåner)
Ha god förståelse för ekonomi och kunskap om de ekonomiska rapporter som Löneavdelningen tillhandahåller Ekonomiavdelningen (bokföringsorder, semesterskuld, arbetsgivardeklarationen)
Lönesystemsförvaltning (t ex parameteruppsättningar, korrigeringar i löneregler och lönearter, samt ändring i konteringsuppsättningar)
Vem är du?
Vi söker dig som arbetat självständigt som löneadministratör under minst 5 år och haft ett helhetsansvar. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning såsom en KY-utbildning inom lön alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är en stor fördel om du har arbetat i Agda.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är en driven person som vill ta ansvar. Du stimuleras av utmaningar och vill vara en del av utvecklingen och effektiviseringen i de genomföranden av våra processer och arbetsmetoder vi gör i samband med bytet av vårat lönesystem. Då du kommer ha många kontaktytor ute i organisationen är det av stor vikt att du är serviceinriktad och kommunikativ. Goda kunskaper i Excel underlättar arbetet och ökar möjligheterna för ett lyckat resultat.
Om företaget
Bring Citymail är en av de största aktörerna inom post och logistik i Norden. Bring Citymail ingår i koncernen Posten Norge as vars vision är att varar ”världens mest framtidsinriktade post- och logistikkoncern”.
Bring Citymail hjälper företag, organisationer och myndigheter med hållbar, säker och effektiv leverans av post, tidningar och brevlådepaket. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som världens första fria postföretag. Bring Citymail Sweden AB omsätter en miljard och har ca: 2 000 medarbetare samt når 60 procent av Sveriges hushåll och företag. Och vi fortsätter att utmana marknaden. Våra värderingar; Ärlighet, Respekt, Samarbete, Öppenhet och Mod, styr vårt sätt att arbeta och bidrar till mångfald och en inkluderande arbetsplats. Bring Citymail Stockholm och Pressens Morgontjänst. Totalt antal anställda inom Bring Citymail bolagen är ca 4 000 medarbetare. Läs mer på www.bring.se
Till följd av Bring Citymails engagemang för individen i organisationen, genom kompetenshöjande åtgärder och inspirerande anda, har vi blivit utsedda till ett av Sveriges 100 mest spännande karriärföretag fem år i rad - 2013, 2014, 2015, 2016 och 2017. I vårt rekryteringsarbete är målsättningen en jämn könsfördelning och bred mångfald ur alla aspekter. Vi behöver få in fler medarbetare med olika bakgrund, förutsättningar och livserfarenheter för att Bring Citymails verksamhet ska uppnå sin fulla potential. Vi fokuserar på vad du kan, inte på vem du är.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Erika Lantz Paulsen på erika.lantz.paulsen@wise.se eller 076-000 18 62.
Annonsen kommer att vara publicerad till och med den 2:a maj och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se så snart som möjligt. Intervjuer kommer ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan!