Lönespecialist till energiföretag!

Lönespecialist till energiföretag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren och passionerad lönespecialist för ett spännande uppdrag hos ett välkänt energiföretag. Är du redo att göra skillnad och ta din karriär till nästa nivå? Då är detta möjligheten för dig! Vi erbjuder ett konsultuppdrag på heltid med start i augusti, där du får chansen att bidra till en dynamisk och innovativ arbetsmiljö. Uppdraget löper till april 2025, med möjligheter till förlängning.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Behandlar lönespecifika transaktioner, såsom tidskort, direktinsättningsval, provision, pension och/eller förmån och bonusbearbetning samt ersättningsbetalningar.
• Behandlar rutinmässiga löner för en eller flera organisatoriska enheter eller lönegrupper.
• Hjälper till med skapande, överföring och bearbetning av rutinmässiga datafiler såsom tidsfiler, lönekontofiler eller tjänsteleverantörers datafiler mellan olika affärspartners.
• Upprätthåller rutinmässiga tidsrapporterings- eller ackrualsystem och processer.
• Utför slumpmässiga beräkningar och säkerställer att felaktiga lönebesked justeras i enlighet med outsourcingleverantören.
• Förbereder och distribuerar olika lönerapporter till kunder och ledning.
• Svarar på förfrågningar från kunder eller anställda relaterade till lön och administration.
• Behandlar utmätningsbeslut, innehållningsorder eller nivåer inklusive att underlätta betalningar till myndigheter.
• Slutför företagsspecifika lönekonfigurationer och analyser för specifika affärsfall, t.ex. vid fusioner, förvärv eller integrationer.
• Stöder transformationsprojekt vid behov.


Vem är du?
Vi ser att du som söker har/är:

• 3+ års erfarenhet av lönebearbetning, helst i en global miljö.
• Erfarenhet av lönemjukvara som ADP, Oracle, Workday, Ceridian, Kronos etc.
• Kunskap om arbets- och skatterätt, social trygghet, myndighetsrapportering och grundläggande förståelse av redovisningsprinciper.
• Proaktiv, flexibel, bestämd, med ett kreativt förhållningssätt till problemlösning.
• Visade starka skriftliga och verbala kommunikationsförmågor, inklusive förmågan att anpassa kommunikationsstilar till lämplig publik.
• Noggrann och korrekt arbetsstil med förmåga att hålla deadlines.
• Förmåga att prioritera och respekt för sekretessen av löneinformation.
• Legalt godkänd för anställning i det tilldelade landet.
• Flytande i engelska, både muntligt och skriftligt.
• Medelnivå färdigheter i Excel.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2024
  • Ansök senast: 2 augusti 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024