OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren och förändringsvillig lönespecialist till ett medelstort Mediaföretag i Solna. Du ska vara självständig och flexibel och gilla ett omväxlande arbete på en löneavdelning. Som lönespecialist ska du självständigt kunna hantera allt som ingår i de dagliga arbetet med löner.
Din avdelning består av 2 andra kollegor och ni sitta i ett öppet landskap med ekonomiavdelningen och tillsammans arbetar du i ett team där ni hjälper varandra där och då, det behövs.
Att leva i mediabranschen kräver en hög förändringstakt där vi alla utmanas till konventionellt tänkande för att ha förmåga att snabbt genomföra nya idéer från olika avdelningar.
Att jobba hos oss innebär stora utmaningar, högt tempo och många skratt, där alla medarbetare och avdelningar har en viktig roll för att kunna växa och utvecklas. Våra medarbetarundersökning visar att vi har engagerade medarbetare som trivs på jobbet. Det är vi väldigt stolta över.
Vi förväntar oss att du som vill jobba hos oss bidrar till at utveckla, kollegor, kunder och branschen och det ser vi att du gör genom att vara generös med dina kunskaper, idéer och bidrar med nya insikter och perspektiv.
Arbetsuppgifter
I rollen som lönespecialist kommer du tillsammans med dina kollegor att ansvara för att sköta hela löneprocessen I arbetsuppgifterna ingår även att göra löneutbetalningar och producera lönespecifikationer. Du kommer vidare att arbeta med tidsredovisning och reseräkningar.
Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:
Hantering av pensions- och övriga försäkringar
Hantering av ersättningar och arvoden
Hantering av semesterberäkningar
Besvara avtals- och arbetsrättsfrågor
Utföra årsskiftesrutiner
Framtagande av statistikrapporter
Skriva arbetsgivar- och inkomstintyg
Rapportering till Försäkringskassan, Kronofogden, SCB, Collectum, Fora och andra myndigheter
Du kommer att tolka och tillämpa de regelverk som rör anställningsvillkor såsom ledigheter, sjukfrånvaro, semester samt kontrollera och kvalitetssäkra de underlag som du får varför du bör vara väl bevandrad med regelverket.
Kvalifikationer
Du bör ha 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse för löneprocessen. Du bör ha relevant utbildning inom lön. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och om du har erfarenhet av arbetsrätt. Det är meriterande om du har ekonomisk förståelse.
Goda kunskaper i Office-paketet
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är tydlig. Det är viktigt att vara pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor inom löneområdet. Du vågar ta för dig och leder förbättrings- och utvecklingsarbete. Du gillar förändring och som person är du flexibel, positiv och hjälpsam.
Ett krav är vidare att du är en kommunikativ ”doer” och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines. Att samarbeta bra är viktigt för dig och du är diplomatisk. För att trivas hos oss vet vi att du bör vara social, nyfiken och framåt.
Om Andara
Andara är ett konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, HR, lön, kontor & administration m fl yrkesområden. Vår målsättning är att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Andara är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas.
Mer om tjänsten
Tillsättning: under april 2020
Arbetstider: mån- fre 8.00-16.30
Omfattning: heltid
Placering: Solna
Uppdrastyp: minst 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning- alternativt att kunden efter 6 månader önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Claudia Klingsell på claudia.klingsell@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varför jobba på Andara?
Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!