OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Trivs du i en roll med stort ansvar och möjlighet till utveckling? Motiveras du av kompetensutveckling, digitalisering och effektivisering? Vill du ha egna kunder och ansvara för hela löneprocessen? Bli en del av ett glatt gäng med stark sammanhållning i Mölndal!
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med start enligt överenskommelse. Anställning sker till en början hos KFX HR-partner, med goda chanser till direktanställning hos kunden på sikt. KFX HR-partner ansvarar för rekryteringsprocessen.
Om företaget
Hedin Mobility Group är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom fordonsindustrin med lång erfarenhet inom branschen. Beläget i Mölndal finns koncernens löneavdelning som ingår i HR-teamet.
ServiceCenter Lön hanterar löner för cirka 3000 anställda fördelat över 23 av koncernens svenska bolag som omfattas av totalt 6 olika kollektivavtal. All lönehantering sker inhouse och funktionen ansvarar för hela löneprocessen.
Med cirka 7 500 medarbetare och verksamhet i 13 länder är Hedin Mobility Group en av Europas största privatägda leverantörer av mobilitetslösningar. Hedin Mobility Group tillhandahåller försäljning av nya och begagnade person-, transport- och lastbilar samt servicemarknadstjänster till både privat- och företagskunder. Koncernen representerar över 40 varumärken och är importör/distributör för ett antal märken på flera europeiska marknader. Koncernens verksamhet omfattar därtill grossist- och distributionsverksamhet inom däck och reservdelar, hyrbilsbolaget Mabi Mobility AB, privatleasingbolaget Car to Go Sweden AB, företagsleasingbolaget Unifleet AB samt delägarskap i Pendragon PLC och iMove AS.
Arbetsuppgifter
I rollen som lönespecialist ansvarar du för löneprocessen i sin helhet och ger daglig service och stöd till våra chefer i lönerelaterade frågor. Du hanterar löner för både arbetare och tjänstemän, 6 olika kollektivavtal och en stor mäng rörliga delar som provisioner, bonus och incitament. Du ansvarar även för rapportering till myndigheter, Försäkringsbolag, Fackavdelningar och andra externa och interna instanser.
Tillsammans med dina 6 lönekollegor och gänget på HR-avdelningen ansvarar ni för att ständigt hålla er uppdaterade om de senaste regelverken inom området. I rollen arbetar du efter tydligt uppsatta processer och ansvarar för ett eller några specifika bolag.
Löneavdelningen arbetar i lönesystemet Agda PS, och har även systemansvar för detta. Vi ser gärna sökande som har arbetat i systemet tidigare och har en systemkunskap där du förstår hur systemet är uppbyggt och kan anpassa det till det bättre. Ett stort plus är om du tidigare haft arbetat med implementering i Agda PS.
Kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare har arbetat i en liknande roll och/eller har studerat en eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön/personal.
Du kan löneprocessens alla moment som rinnande vatten och har erfarenhet av personaladministrativa ärenden. Du är van vid att hantera löpande frågor kring pension, försäkringar, inkomstuppgifter och kan hantera annan sedvanlig rapportering. Erfarenhet av beräkning av rörliga löner är ett stort plus!
Vi söker dig som trivs med att arbeta i ett expansivt bolag med högt tempo, samtidigt som ett strukturerat arbetssätt är en självklarhet. För att du ska trivas i rollen behöver du vara flexibel och öppen för förändring. Nya idéer och lösningar uppskattas alltid och för rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter och områden att ansvara för!
Du har flytande kunskaper i svenska, såväl i skrift som tal.
Övrigt
Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Start enligt överenskommelse.
Intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag på kfx.se!
Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare på 031-711 98 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar
Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann
Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt
Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00