OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Banijay Group står inför en spännande resa där vi ska ändra vårt arbetssätt inom lön. I din roll kommer du, tillsammans med din kollega Christina, driva den här förändringsresan. Vi ska gå från två lönesystem till ett med målet att få en gemensam struktur och process, både i systemet och i organisationen framåt.
Din nya roll
I rollen som lönespecialist kommer du och Christina även att arbeta operativt med lön och månatligen hantera ca 600–800 löner för samtliga av Banijays svenska produktionsbolag. Antalet löner kan variera då produktionsbolagen har flera projektanställda medarbetare som innefattas av olika typer av anställningskontrakt. I din roll kommer du att agera supporterande i lönefrågor och genom kontinuerlig dialog och närvaro i organisationen hjälper du även till att höja kompetensnivån inom löneområdet på bolaget.
Exempel på arbetsuppgifter som vi tror att du har erfarenhet av och gillar att utföra:
Ansvara för hela löneprocessen, från ax till limpa, i Agda
Frånvarohantering, semesterskulder och traktamenten
Kontinuerligt arbete med att utveckla löneprocessen samt driva olika förbättrings- och effektiviseringsprojekt
Samarbeta med och distribuera material till ekonomiavdelningen
Administrera företagsbilar, försäkringar och pensioner
Du kommer att tillhöra ett starkt och kompetent team om nio personer och rapporterar till redovisningschef Martina. Banijay sitter på två inspirerande kontor i Frihamnen som man växlar mellan. Vi erbjuder ett flexibelt arbete där du kommer ha möjlighet att jobba både från kontoret och hemifrån.
Vem tror vi att du är?
Vi ser gärna att du några års erfarenhet av självständigt arbete med löner och har god kännedom om processer, lagar och regler inom området. Du har ett gott sinne för struktur och detaljer och är van att ta egna initiativ.
Du har arbetet i ett eller flera olika lönesystem och har lätt för att lära dig samt sätta dig in i nya. Har du implementerat ett system tidigare och/eller har kunskaper i Agda ser vi det som starkt meriterande.
Utöver detta ser vi även att du har ett flexibilitet förhållningssätt och trivs i en dynamisk miljö. Du trivs att jobba med människor, har lätt för att bygga relationer samt har en god kommunikativ förmåga som hjälper dig att höja kompetensen inom området bland medarbetarna.
Om oss på Banijay
Banijay Group Nordic är ett av Nordens främsta mediehus. Bland dotterbolagen finns produktionsbolagen Jarowskij, Mastiff, Yellowbird, Meter och Filmlance. Koncernen står bakom några av landets mest älskade TV-program och filmer, däribland Solsidan, Så mycket bättre, Millennium-filmerna, Sveriges mästerkock och Beck-filmerna.
Delar du vår inställning och har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Parastoo Afsharian på parastoo.afsharian@wise.se eller Martina Kolga på martina.kolga@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!