OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
2019 bestämde SYSTRA Sverige att vi ska hantera våra svenska löner internt och implementerade Hogia lön Plus. Vi söker nu dig som vill fortsätta utveckla lönearbetet på SYSTRA. Lön har tidigare tillhört Ekonomi men kommer framöver att tillhöra HR-avdelningen med placering i Göteborg.
Om jobbet
Är du en prestigelös person som drivs av de olika delarna inom löneprocessen? Skulle du vilja delta i projekt för att utveckla avdelningens arbete framåt? Då är tjänsten som lönespecialist hos oss jobbet för dig. Vi söker dig som ser utveckling som en möjlighet.
Som lönespecialist på SYSTRA är du navet i vår svenska löneprocess och du kommer självständigt hantera hela löneprocessen i enlighet med lagar, kollektivavtal och våra interna processer. Du kommer att ansvara för att fortsätta uppbyggnaden av våra löneprocesser och strukturer där huvudmålet är att få fullt automatiserade löneprocesser inom överskådlig framtid.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Insamling av lönedata, bearbetning, överföring och utbetalning av lön
Hantera reseräkningar och övriga utlägg
Ta fram statistik och ekonomiska underlag
Sköta kommunikationen med anställda som har frågor om till exempel sin lön, avdrag, avgifter
Vara ett stöd till chefer vid lönefrågor
Skriva ut arbetsgivarintyg samt intyg till myndigheter
Sköta löpande pensions- och försäkringsfrågor
Administration av nyanställning, förändring och avslut i vårt lönesystem HOGIA Lön Plus samt i vårt IFS-system.
Övriga HR-uppgifter kan förekomma
SYSTRA i Sverige är idag cirka 200 medarbetare. Vi växer snabbt och har ökat antalet anställda med 300 procent de senaste tre åren. Målet är att bli runt 400 medarbetare om några år. Detta gör att vi ständigt utvecklar och förbättrar våra stödprocesser -ett arbete som du kommer att delta aktivt i.
Vem är du?
Vi söker dig med mycket goda kunskaper inom lön och löneadministration. Du trivs i en självständig roll med mycket kontakter, internt så väl som externt, och där du får vara med och bygga upp och påverka arbetet framåt.
Vi vill att du har ett par års erfarenhet av att självständigt arbeta med löner och en relevant utbildning inom området. Vårt lönesystem är Hogia Lön Plus och därför er vi det som mycket meriterande om du har tidigare vana av att jobba i det lönehanteringssystemet. Vidare är det även meriterande om du behärskar och har goda kunskaper inom Excel så väl som IT-kunskaper. Har du erfarenhet av att jobba med löner från en konsultverksamhet ses även det som meriterande.
Vidare så kräver tjänsten som lönespecialist hos oss grundläggande kunskaper i arbetsrätt, avtal, lagar, avgifter och skatter samt förståelse för redovisning och ekonomi.
Som person är du serviceinriktad och får saker gjorda samtidigt som du gillar att utveckla och effektivisera. Du tar ansvar för ditt arbete och planerar och prioriterar på ett effektivt sätt för att nå deadlines. Vidare är du en god kommunikatör och ser samarbete som en självklarhet för att nå uppsatta mål. Då vi jobbar i en internationell verksamhet, ser vi att det är av vikt att du behärskar det svenska och engelska, mycket väl i såväl muntlig som skriftlig förståelse.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Vårt erbjudande
SYSTRA erbjuder dig en omväxlande arbetsmiljö med stor möjlighet till utveckling. Vi är nu i en mycket expansiv fas vilket medför att du som medarbetare får vara med från början och forma verksamheten. Vi kan erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande och roliga arbetsuppgifter i lokala projekt och världen över. Du kommer att utgå från vårt kontor på Mölndalsvägen i Göteborg. Den nordiska HR-avdelningen består idag av tre personer varav en i Danmark.HR har funnits i Sverige sedan 2018 och är under fortsatt tillväxt. Vi har kollektivavtal Innovationsföretagen genom Almega.
Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner.
Vill du också vara med på vår resa framåt och skapa världens bästa HR-avdelning? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!
Om SYSTRA
SYSTRA är idag en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar för höghastighetsjärnväg, metro, tunnelbana, spårväg, väg & trafik och flygplats. SYSTRA har bland annat designat ca 50% av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar, automatiserade metro och tunnelbanor. SYSTRA har kompetens och resurser inom samtliga teknikområden som behövs för att designa samt projektera alla typer av Infrastrukturlösningar.
Tack vare SYSTRAs expertis och våra 7 500 medarbetare runtom i världen, driver vi infrastrukturprojekt i dess olika skeden, från tidiga utredningar till färdig anläggning. SYSTRA hanterar alla typer av uppdrag, exempelvis projektledning och systemintegration. Vi tar fram kompletta handlingar för utförandeentreprenader eller verkar som den effektiva och ledande projektören / rådgivaren i totalentreprenader. SYSTRA har industriella ägare i form av SNCF samt RATP som är en av Europas största företag inom transportområdet som också bygger och driver trafik på alla världens kontinenter. Välkommen att läsa mer om oss på vår Svenska hemsida www.systra.se
SYSTRA – Confidence moves the world
Välkommen att kontakta oss för mer information
Sandra Enhol Blomqvist, HR-Manager
010-685 07 05
senhol@systra.com
Katarina Svensson Rekryteringspartner
010-708 05 11
ksvensson@systra.com
Ansökan
Urval och tillsättning kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag dock senast den 9 maj 2021. Tillträde i mitten av juni.