OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett internationellt bolag i city söker vi nu en självgående lönespecialist. Uppdraget är med start i början av februari och förväntas pågå i ca 9 månader. Kunden sitter i fina lokaler på Sveavägen. Du kommer att tillhöra ett HR team om 8 personer och du rapporterar till HR chefen.
I den här rollen kommer du att arbeta och ansvara för hela löneprocessen, vilket innebär löpande lönearbete, tolka lagar och avtal, för kontroller och har kontakt och rapporterar uppgifter till olika myndigheter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Administration av anställningsavtal och arbetsgivarintyg
- Tolka lagar och avtal inom HR- och löneområdet
- Handlägga löneprocessen samt säkerställa att löner betalas ut
- Reseräkningar
- Upprätthålla och utveckla löneprocessen
- Diverse biladministration för tjänste- och förmånsbilar
- Framtagning av statistik till diverse myndigheter
- Samt övriga lönerelaterade arbetsuppgifter
Som person ser vi att du har relevant utbildning samt några års erfarenhet av kvalificerat lönearbete. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i både tal och skrift samt har erfarenhet av arbete i Agda. Har du tidigare varit involverad i projekt där ett systembyte skett är det en fördel i detta uppdrag samt att du rent generellt gillar digitalisering och system. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en internationell miljö och trivs med att vara spindeln i nätet. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och uppskattar att arbeta i team samtidigt som du är van att arbeta självständigt. Du är van vid att jobba strukturerar och till sättet är du lösningsorienterad och handlingskraftig.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist på malin.lindqvist@sjr.se eller Atena Vinogradova på atena.vinogradova@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-30.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88