OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som känner dig bekväm i arbetet med månatlig tidrapportering och lönehantering för 350 medarbetare till en utvecklande och fartfylld roll som Lönespecialist till ett internationellt bolag inom fordonsindustrin.
Arbetsbeskrivning:
Vår kund erbjuder dig nu en tjänst som lönespecialist som kommer att ingå i HR-teamet för deras verksamhet där du kommer att få vara med under en tid då verksamheten expanderar och står inför nya spännande utmaningar. Bolaget söker dig med styrkor inom lönehantering från ax till limpa, ett strukturerat tankesätt och kunskap inom arbetsrättsliga ärenden. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill vara delaktig i en föränderlig och fartfylld miljö inom fordonsindustrin!
Som lönespecialist kommer du att ha ansvar för arbetsflöden som börjar med registrering av nyanställda och slutar med att beräkna semesterersättning med sista lön. Rollen kommer att sköta tidrapportering, lönehantering, kostnadsersättning, pensions- och annan personalförsäkringsredovisning. Utöver hanteringen av ca. 350 löner kommer du att stötta verksamheten med support och systemansvar inom lön och HR.
Huvudsakligt ansvar:
- Ansvarig för processen med månatlig tidrapportering och lönehantering för 350 medarbetare
- Ansvarig för att hantera pensions- och personalförsäkringsprocesser
- Ansvarig för processen för korrekt och snabb registrering och underhåll av anställningsregister
- Ansvarig för att underhålla och vara "systemsuperuser" för företagets tidrapportering, löne- och utläggssystem
Kvalifikationer
- Eftergymnasial utbildning i ekonomi, lön eller likvärdigt relevant område
- 2+ års erfarenhet av arbete med lön
- God kompetens inom Hogia lön
- Stark numerisk förmåga och uppmärksamhet på detaljer
- Utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt
- God tidsplanering och organisatorisk förmåga
- Kunskap om relevanta rättsliga regler
- Erfarenhet av SAP är meriterande
Du erbjuds
Ett utvecklande konsultuppdrag som ekonomiassistent hos vår kund i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig minst till årsskiftet, med goda möjligheter till förlängning!
Låter detta som rätt nästa steg för dig? Vi ser då fram emot din ansökan redan idag! Urval och intervjuer hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Albin Caspersen, albin.caspersen@jurek.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52