OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På INTERSPORT är siktet inställt på våra kunder – det är för dem vi finns till. Varje dag som vi öppnar våra dörrar är en match, där vårt uppdrag är att ge service i världsklass och överträffa våra kunders förväntningar. Vi är på en oerhört spännande resa då vi med högt tempo och full kraft bygger och formar ett nytt INTERSPORT.
Vi söker nu en vikarierande lönespecialist med start omgående.
Om oss
Vi på INTERSPORT finns runt om i Sverige, där vi erbjuder butiker med ett brett sortiment av sportutrustning som inspirerar till både hälsa och träningsglädje. Vår affärsidé är att skapa lönsamhet genom att sälja sport och sportmode till privatpersoner, föreningar och företag som söker ett aktivt och hållbarare liv. Vägen dit är våra medarbetare som har engagemang, kunskap och tillgänglighet via alla våra försäljningskanaler, där vårt fokus är att ge En köpupplevelse i Världsklass!
Nu söker vi dig som har erfarenhet inom lön och som vill bli en del av ett professionellt och serviceinriktat löneteam på INTERSPORT - världens största sportkedja!
Arbetsuppgifter
INTERSPORTs lönefunktion på Servicekontoret i Mölndal har i uppdrag att på ett effektivt och noggrant sätt administrera och bereda lön för alla medarbetare i INTERSPORTs butiker, på Servicekontoret och för Löplabbet. Vi producerar totalt ca 1500 löner i månaden. Löneavdelningen utgör även ett stöd för butikschefer, regionchefer och avdelningschefer i lönerelaterade frågor samt avtalsfrågor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som lönespecialist kommer att vara:
• Bereda lön för personal på huvudkontoret samt lager och andra enheter som du är ansvarig för
• Bistå butikschefer, regionchefer och avdelningschefer med hjälp i lönerelaterade frågor.
• Säkra och följa upp samt utveckla satta rutiner
• Löpande utveckla och effektivisera arbetssätt och rutiner tillsammans med gruppen
• Vara uppdaterad och delta i samordning mellan Lön, HR och Ekonomi i frågor såsom avtalsskrivning, bemanning, pension, försäkringar, tjänstebilar och andra personaladministrativa områden
• Rapportera till myndigheter såsom Fora, SCB, Svensk Handel, Kronofogden, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Skatteverket etc
• Månads- och bokslutsrapportering till ekonomiavdelningen
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet som löneadministratör eller liknande och även har gymnasiekompetens med efterföljande yrkesutbildning/högskoleutbildning i löneadministration. Har du dessutom erfarenhet av Handelsavtalet samt av löneadministration i Agda och försystemet Quinyx så är det ett stort plus.
Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara noggrann och ha viljan att skapa god struktur. Vi ser att du sätter stort värde i att hålla deadlines.
Viktigt för oss är även att du är en flexibel teamspelare, som upplevs prestigelös och är samarbetsvillig. Din servicekänsla kommer göra stor positiv skillnad!
Vi erbjuder
Tjänsten är ett föräldravikariat på 100% som löper fram till vintern 2024.
Vi erbjuder ett omväxlande arbete med ett öppet arbetsklimat där din sociala förmåga värderas högt.
Vill du bli en av oss? Ansök redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.