OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och ansvarsfull lönespecialist som självständigt kan hantera löner ”från ax till limpa”. Vår kund är ett globalt IT-företag med svenskt huvudkontor i Linköping.
Arbetsuppgifter
I rollen som lönespecialist kommer du att ansvara för att sköta hela löneprocessen för omkring 300 anställda. Lönebearbetning och beräkning sker i Agda. I arbetsuppgifterna ingår också att göra löneutbetalningar och producera lönespecifikationer.
Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera:
- Registrering och uppdatering av anställningsavtal
- Hantering av pensions- och övriga försäkringar
- Hantering av ersättningar och arvoden
- Hantering av semesterberäkningar
- Besvara avtals- och arbetsrättsfrågor
- Utföra årsskiftesrutiner
- Kontakt med ledare och medarbetare inom företaget
- Framtagande av statistikrapporter
- Skriva anställnings- och inkomstintyg
- Rapportering till och kontakt med Försäkringskassan, SCB, Collectum, Migrationsverket och andra myndigheter
Kvalifikationer
Du har erfarenhet av och behärskar självständigt hela löneprocessen kring löneberäkningar och löneutbetalningar samt alla frågor som rör lön och ersättning. Du har vidare erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Agda.
Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, arvoden, semester och intyg. Det är en stor fördel om du är van att tolka och tillämpa de regelverk som rör anställningsvillkor och kollektivavtal samt att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.
Vem är du?
För vår kunds räkning söker vi dig som är noggrann och ansvarstagande samt gillar ordning och reda. Det är viktigt att vara pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor inom löneområdet. Du har pondus och vågar ifrågasätta. Vidare söker vi dig som är social, nyfiken och framåt. Du behöver gilla förändring och tycka om att arbeta med kontinuerliga förbättringar och effektiviseringar. Du får gärna vara teknikintresserad. Då du är ensam i rollen behövs en person som är självgående och stresstålig samt har förmåga att strukturera ditt eget arbetssätt och sätta gränser. Som person är du positiv, flexibel och hjälpsam.
Mer om tjänsten
Vår kund erbjuder ett fritt och självständigt arbete med goda anställningsvillkor. Du tar över ett väl fungerande ansvarsområde men det finns goda möjligheter till utvecklings- och förbättringsarbete i framtiden. Rollen som lönespecialist ingår i HR funktionen och du kommer att rapportera direkt till HR-chefen.
Vår kund har en mycket stark kultur som skapar trygghet och trivsel för alla medarbetare.
- Direktrekrytering med tillsvidareanställning
- Tillträde: så snart som möjlighet eller enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid, 37,5 timmars arbetsvecka
- Placering: Linköping med möjlighet till hybridarbete 1-2 dagar per vecka
Vi värdesätter mångfald och ser gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Lilian Norin på lilian.norin@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!