OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lönespecialist med start omgående!
För kunds räkning söker vi nu en lönespecialist som är van vid att hålla många bollar i luften. Uppdraget är med start omgående och pågår tills pågående rekrytering är klar. Kunden sitter i fina lokaler i Solna.
I denna roll kommer du att arbeta med hela löneprocessen samt diverse personalfrågor. Du kommer att tillhöra en grupp om två personer där ni tillsammans hanterar ca 700 löner och arbetar med hela lönekedjan. Du hanterar löner för både kollektivanställda och tjänstemän.
Du kommer huvudsakligen att arbeta med:
- Administrera, registrera och bearbeta löneunderlag
- Pensionshantering
- Löneberäkningar
- Upplägg och avslut av medarbetare i lönesystem
- Lönekontroller
- Administrera utläggsredovisningar och reseräkningar
- Utfärda arbetsgivarintyg
- Kontakt med rapportering till myndigheter och andra instanser
- Kontoavstämningar, avstämning semesterskuld och uppföljningar till ekonomiavdelningen
Vem är du?
För att passa i den här rollen har du flerårig erfarenhet som lönespecialist, har en hög servicekänsla och ett stort systemintresse. Det är meriterande om du har erfarenhet av Agda och/eller TImeplan. Därtill är du prestigelös och drivs av att hela tiden förbättra och förenkla löneprocessen. Vi ser att du är strukturerad som person och brinner för att lösa problem. Du är noggrann och har inga problem med att arbeta självständigt mot olika deadlines. Samtidigt har du en positiv attityd och gillar att arbeta nära dina kollegor.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Malin Lindqvist, malin.lindqvist@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-06-03.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88