OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha Sveriges viktigaste jobb? Vi söker dig som vill vara med och bygga Sveriges viktigaste företag. Vi kan erbjuda dig ett arbete i en organisation som präglas av teamwork, servicekänsla och struktur. I samband med att vi centraliserar vår löneavdelning till Linköping så kan du vara den lönespecialist vi söker.
Arbetsbeskrivning
Som lönespecialist hanterar du den operativa lönekörningsprocessen innefattande lönehantering och lönekörningar, semesterårs- och årskörningar, framtagning av kontrolluppgifter m.m. Du delar ansvaret för att bolagets löneadministration sker enligt gällande lagar, avtal och god sed samt enligt fastställda rutiner och riktlinjer. Du kommer att ansvara för företagets pensions- och försäkringsredovisning. I arbetsuppgifterna ingår även framtagning av rapporter och statistik samt ekonomisk redovisning. I rollen som lönespecialist hos oss är du också delaktig i ansvaret för att utveckla och anpassa företagets systemstöd inom löneprocessen samt driva och utveckla processer och rutiner gällande det löneadministrativa stödet.
Tjänsten innebär såväl samarbete med kollegor som självständigt arbete där du supporterar både organisationen gällande lönerelaterade frågor men också fungerar som stöd och support internt inom löneproduktionen.
Önskvärda kvalifikationer
• Ekonomisk utbildning på högskolenivå (eller motsvarande eftergymnasial påbyggnadsutbildning)
• Auktoriserad löneadministratör enligt SRF
• Flerårig erfarenhet av löneadministrativa arbetsuppgifter på större tjänsteföretag
• Mycket goda kunskaper om de rutiner och arbetsmoment som förekommer på en löneavdelning
• Flerårig erfarenhet av avtalstolkning och personaladministrativa arbetsuppgifter som förmåner, försäkringar, tjänstebilar, semester, schemaläggning och nyanställningsförskott
• Grundläggande kunskaper inom redovisning
• Flerårig erfarenhet av arbete med pensioner enligt gällande pensionssystem (ITP 1 och 2)
• Erfarenhet av support- och helpdeskarbete
• Goda kunskaper i Officepaketet och vana av olika lönesystem samt de digitala verktygen som används inom berörd process
Som person är du engagerad, pålitlig och uppmärksam. Du är van att arbeta noggrant och i ett högt tempo vilket innebär att du fungerar bäst när du har många processer igång samtidigt. Du har god samarbetsförmåga och hög servicekänsla med kunden i fokus. Som person är du lösningsfokuserad, utvecklings- och målinriktad med hög ambitionsnivå och har förmågan att initiera, driva och avsluta projekt.
Ansökan och övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning 6 månader
Anställningsdatum: 2017-05-01
Tjänstgöringsgrad: 100 %
Sista ansökningsdag: Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående.
Fackliga kontaktpersoner:
Unionen: Siwerth Ahlm 013-373326 siwerth.ahlm@samhall.se
SACO: Asim Zilic 021-831820 asim.zilic@samhall.se.