OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Verksamhetsstöd och service
På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, HR-service, Kontakt Linköping, LKDATA, Upphandling och inköp, eLärandeCenter och Stadsarkivet.
Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.
Om arbetsplatsen
Linköpings kommun bygger upp en egen verksamhet för lönehantering med start i december 2020.
Verksamheten ska ha ett tydligt tjänsteutbud inom löneområdet. Arbetet drivs i väl dokumenterade tjänsteprocesser, vilket skapar en hög kvalité i utförandet. Rätt lön i rätt tid.
Den dagliga produktionen är viktig precis som att vi tillsammans driver en utveckling av våra tjänsteprocesser. Digitalisering är vår gemensamma utvecklingsmotor.
Vår support till kommunens chefer och medarbetare präglas av en god serviceanda som är uppbyggd av engagemang och professionalism.
Söker du en arbetsplats där idéer blir till verklighet, där du kan vara med och påverka och får möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ. En arbetsplats som speglar förtroende och möjligheter i modernt tänk. Då ska du söka till oss!
Arbetsbeskrivning
Rollen som lönespecialist innebär att du tillsammans med dina kollegor systemspecialister, löneekonom och chef är organisationens expert inom löne- och personaladministrativa området och kan agera stöd till dem.
I rollen som lönespecialist arbetar du med alla arbetsuppgifter som ingår i löneprocessen, dvs. från registrering av anställningar och löneunderlag till kontroller och efterarbete, vilket sker i Heroma.
Du är också en självklar del i det gemensamma arbetet med support och rådgivning till chefer, administratörer och medarbetare i organisationen via olika kanaler och via vårt ärendehanteringssystem.
Vi ser arbetet som ett lagarbete för att ge alla personer vi kommer i kontakt med den bästa servicen och tar ansvar för att egna och gruppens uppgifter blir klara i utsatt tid.
Kvalifikationer
Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön samt minst 2 års erfarenhet av liknande arbete, alternativ förvärvat motsvarande kunskaper på annat vis. Gärna erfarenhet av Heroma.
För att lyckas i rollen som lönespecialist tror vi att du har naturlig fallenhet för att skapa relationer och att du trivs i en serviceinriktad roll. Du har lätt för att sätta dig in i lönerelaterade problem och kan förmedla dina kunskaper på ett lättförståeligt sätt. Struktur och ordning ligger naturligt för dig och du kan snabbt planera om när du står inför förändringar. Vi söker dig som motiveras av att utveckla och hitta lösningar på problem. Som person är du kommunikativ och noggrann i ditt arbete både skriftligt samt muntligt.
För att kunna leverera skrivna underlag med hög kvalité och kunna förmedla dom vidare kräver tjänsten goda kunskaper i svenska tal och skrift.
Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 7 st
Ref. nr: 5296
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?