OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Lönespecialist med erfarenhet av ekonomiassistentuppgifter till Marholmen Hotell och Konferens.
Marholmen är en ö med broförbindelse i Roslagens vackra skärgård, strax utanför Norrtälje och är en fantastisk plats att arbeta på. Verksamheten på ön omfattar ett hotell, Skärgårshus, karaktäristika villor, ställplatser, glamping, restaurang, spa, konferensmöjligheter, fest- och eventlokaler, en rad aktiviteter och mycket, mycket mer. Just nu är Marholmen inne i en spännande utvecklingsfas och behöver stärka upp teamet för att lyfta gästupplevelsen till nya nivåer.
I rollen som Lönespecialist ansvarar du för all administration kring lön för ungefär 90 anställda beroende på säsong, Du hanterar hela löneprocessen för både kollektivanställda och tjänstemän. I det ingår administration kring nyanställningar, löpande löneproduktion, semesterberäkningar, pensionsrapportering samt övrig rapportering till myndigheter.
I tjänsten ingår ett nära samarbete med alla övriga avdelningar på Marholmen för att följa verksamhetens säsonger, så du behöver vara en god kommunikatör. Som lönespecialist ingår du i ett team tillsammans med den administrativa chefen och en ekonom.
Marholmen använder Hogia lön+ och tidrapporteringssystemet Timeplan.
Erfarenhet/bakgrund
Du kommer även vara delaktig i den löpande redovisningen samt vara backup på ekonomiavdelningen och det är viktigt att du har erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsrekontra samt avstämningar.
Vi ser gärna att du har minst fem års erfarenhet av att arbeta självständigt med löneprocessen och några års erfarenhet som ekonomiassistent.
Ett stort plus är om du har erfarenhet av att arbeta i Hogia Lön +.
Du behöver ha god förståelse för arbetsrättens lagar och avtal samt goda kunskaper i Officepaketet, och Excel i synnerhet.
Du behärskar att kommunicera på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en lagspelare med hög social kompetensnivå och en positiv energi. Du är lösningsorienterad, trivs i en serviceroll och med att ha mycket interna kontakter på alla nivåer inom organisationen. Som person är du förtroendeingivande, trygg strukturerad och välorganiserad.
Mer om tjänsten
Direktrekrytering
Omfattning: Heltid, deltid 75 % möjligt
Placering: Norrtälje
En fördel är om du bor i närheten av Norrtälje då arbetet utförs på plats hos Marholmen.
Tillträde snarast
Vi erbjuder
En trygg arbetsplats med kollektivavtal med Visita/Unionen Lön enligt överenskommelse Personalförmåner så som friskvårdsbidrag och andra förmåner
Mer om Marholmen
Marholmen är en historisk plats som grosshandlare Nils Berg skapade i början av 1900-talet tillsammans med sin fru Hanna. Deras önskan att Marholmen skulle vara en plats för vila och avkoppling förvaltas och utvecklas nu av Marholmens medarbetare.
Med kraft från Marholmens värdeord; Stolt, modernt och inkluderande strävar vi varje dag efter att lyckas i vår mission:
Genom att göra det möjligt för många att uppleva Marholmens gästfrihet tar vi arvet vidare.
Vi är snälla och omtänksamma.
Vi bryr oss om de små sakerna som gör stor skillnad.
Huvuduppgiften till alla medarbetare på Marholmen, oavsett roll, är att göra sitt yttersta varje dag i vår gemensamma strävan mot Marholmens vision "Att vara Sveriges ledande skärgårdsdestination för möten och individuella gäster. Året runt".
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på ellen.ploman-wolinder@andaragroup.se.
Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!