Lönespecialist till Octapharma

Arbetsbeskrivning

Om kunden / About the Client

Octapharma är ett globalt, familjeägt företag och en av de största aktörerna på den internationella plasmamarknaden. I Sverige har Octapharma sitt ursprung i Kabi med mer än 60 års erfarenhet av forskning, tillverkning och försäljning av plasmabaserade och rekombinanta proteinläkemedel. Produkterna används huvudsakligen inom tre behandlingsområden: blödarsjuka, intensivvård och sjukdomar i immunförsvaret. Octapharma strävar efter mångfald och dynamik i arbetslivet. Det betyder att vi eftersöker en blandning av medarbetare ur alla aspekter, där vi sätter stort värde vid personliga egenskaper och kompetens. Det betyder också att vi erbjuder ett varierande och flexibelt arbete och ett positivt arbetsklimat. Vår verksamhet växer starkt och vi driver vår utveckling med stabilitet och trygghet som grund.

Arbetsbeskrivning / Work Description

Du kommer att ingå i ett kunnigt och engagerat HR team med bred erfarenhet som tillsammans arbetar för att nå Octapharmas personalfilosofi om harmoniserat ledarskap, god hälsa och personal-utveckling. Tillsammans med en kollega är ni ansvariga för lönebearbetningen för 750 medarbetare. Du kommer vara drivande i utveckling och förändringsprojekt relaterade till lön och lönesystemet.

Huvudsakliga ansvarsområden:
• Löpande löneadministrativa arbetsuppgifter, till exempel korrigeringar, beräkning av semesterskuld, årsskiftesrutiner, bonus
• Avtalstolkning av kollektivavtal (IF Metall och Unionen)
• Rapportering och analys kring arbetstidsförkortning, lönerevision och utredningar
• Agera expertrådgivare kring lönefrågor mot HR avdelningen, ledningsgrupp och övriga chefer
• Projektledare/-medlem i löneprojekt och systemprojekt
• Systemansvarig för HRM

Din profil / Your profile

Du har ett lugn och trygghet i din profession som Lönespecialist. Du delar öppet med dig av din kunskap och har ett stort eget driv till utveckling och förbättring. Du känner inspiration av Octapharmas tillväxt och tar ansvar för dina ansvarsområden så väl som hjälper dina kollegor. För att lyckas i den här rollen är du kommunikativ och driven. Du har väldigt god förmåga att samarbeta och kan på ett tydligt pedagogisk sätt förmedla din kunskap till andra.

Kvalifikationer:
• Erfarenhet av självständigt lönearbete i minst 15 år
• Erfarenhet från större lönesystem som SAP eller HRM är ett krav
• Gedigen kunskap om hela löneprocessen
• Stor vana av att tolka olika avtal
• God förståelse för lönesystem och praktisk erfarenhet av inställningar i t. ex regelverk och löneartsuppläggning
• God vana att arbeta med Officepaketet

Övrigt / Other

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Du kommer att vara stationerad i Lindhagen på Kungsholmen i Stockholm. Låter detta som något för dig? Ansök via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Inhouse AB. Vid frågor kontakta Cecilia Berg cecilia.berg@inhouse.se

Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” \”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett <b>Tekniskt Problem</b> med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller <a href="mailto:info@inhouse.se">info@inhouse.se</a>

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 april 2016

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022