OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Oriola är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Vi har mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige och vi förenar konsumenter och läkemedelsföretag på ett unikt sätt.
Vi förbättrar människors hälsa genom att säkerställa pålitliga och kundvänliga leveranser av läkemedel och andra produkter. Oriola är en effektiv och pålitlig länk mellan läkemedelsföretag och konsumenter. Vårt uppdrag är “Health for Life”. Vill du stötta oss med ditt engagemang, din kompetens och erfarenhet? Vi på Oriola Sweden AB söker dig! www.oriola.com/se.
Välkommen till vårt löneteam i Mölnlycke. Vi hanterar löneadministrationen för alla Oriola-koncernens bolag i Sverige, drygt 3 000 anställda. Vi följer flera kollektivavtal, men de största är Svensk Handels kollektivavtal för Partihandel och Tjänstemän samt Tjänstemän inom Apotek.
Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar, tillsammans med dina kollegor, för att administrera löneprocessen i sin helhet och ger daglig service åt chefer och medarbetare i löne- och lönerelaterade kollektivavtalsfrågor. Du kommer också att hantera en del övriga personaladministrativa frågor, t ex nyanställning, avslut av anställning, pensionshantering, leasingbilshantering samt administration i vårt koncerngemensamma personalsystem Success Factors.
Du kommer till ett team där vi under ett par år successivt byggt upp våra processer och rutiner samtidigt som vi nu samverkar i högre grad med koncernens löneteam i Finland när det gäller rapportering av nyckeltal m m. Nu när rutinerna och processerna börjar komma på plats kommer vi att arbeta med att fördela ansvarsområdena inom gruppen för att alla ska få möjlighet att växa och känna ännu större ansvar.
Personliga egenskaper
För att trivas hos oss tror vi att du har kundfokus och är serviceorienterad, positiv och resultatorienterad, du har hög ambitionsnivå och vill utveckla och utvecklas. Du är lösningsfokuserad och du trivs i en verksamhet som ständigt förändras. Du värdesätter att ingå i ett team där vi tillsammans löser uppgiften. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och som person är du självständig och noggrann.
Du delar våra värderingar som innebär att vi är öppna, tar ansvar, tar initiativ och arbetar tillsammans.
Kompetenskrav
Du har lägst gymnasieutbildning, utbildning till löneadministratör eller motsvarande erfarenhet av att administrera löner från ax till limpa. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete med kvalificerad löneadministration, gärna i lönesystemet Visma Agda. Om du har intresse för och kompetens inom vårt personalsystem Success Factors så är det en merit.
Ansökningsförfarande
Vi välkomnar dig till ett positivt team där älskar nöjda kunder. Vill du veta mer om tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Payroll Manager Ulrika Kjellgren, tel 0722-15 44 78.
Registrera din ansökan via vårt rekryteringssystem, senast den 8 maj. Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer löpande, så skicka därför in din ansökan redan idag!
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Thunström