OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Oriola är koncernen som erbjuder tjänster inom läkemedel och apotek. Vi har kunskap om hela marknaden från tillverkning till konsument. Vi hjälper dig att ta hand om dina kunder bättre. Med oss kan du växa, öka lönsamheten och nå dina mål. Oriola erbjuder tjänster till alla aktörer i vår bransch som vill lyckas inom Norden och Baltikum. I Sverige har Oriola en rikstäckande apotekskedja i Kronans Apotek, lager- och distributionsföretaget Oriola AB, Svensk Dos AB samt vårdföretaget ICTHS Healthsupport AB.
Vi bygger just nu upp en s k Shared Service funktion där lönehanteringen för alla Oriola-koncernens bolag i Sverige kommer att ingå. Du kommer att anställas av Oriola Sweden AB och vara placerad på Kronans Apoteks huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Löneteamet består idag av sex lönespecialister varav två sitter i Mölnlycke och fyra i Stockholm. Tillsammans administrerar vi ca 3 000 löner. Vi följer Svensk Handels kollektivavtal för Partihandel och Tjänstemän samt Tjänstemän inom Apotek.
Till vårt team söker vi nu dig som vill vara med och bygga ett framgångsrikt Löneteam.
Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar, tillsammans med dina kollegor, för att administrera löneprocessen i sin helhet och ger daglig service åt chefer och medarbetare i löne- och lönerelaterade kollektivavtalsfrågor. Du kommer också att hantera en del övriga personaladministrativa frågor, t ex administrera nyanställning, avslut av anställning m m.
I och med att vi just nu bygger det nya Löneteamet kommer du att vara delaktig i att arbeta fram våra gemensamma processer och rutiner och tillsammans med övriga teamet dokumentera och implementera dessa i hela organisationen. Vill du ta ett större ansvar så kommer det att finnas möjlighet att ansvara för olika delprocesser och funktioner inom löneområdet.
Personliga egenskaper
För att trivas hos oss tror vi att du är framåt och positiv, du har hög ambitionsnivå och brinner för att lära dig nya saker. Du triggas av att hitta lösningar till problem och du trivs i en verksamhet som ständigt förändras. Du gillar att arbeta i team och är strukturerade i ditt arbetssätt. Som person är du självständig, noggrann och har humor!
Du delar våra värderingar som innebär att vi är öppna, tar ansvar, tar initiativ och arbetar tillsammans.
Kompetenskrav
Du har lägst gymnasieutbildning med lämplig inriktning, har KY-utbildning till Löneadministratör och/eller har några års arbetslivserfarenhet av lönearbete, gärna med Visma Agda Lön.
Erfarenhet av ekonomiredovisning och kännedom om våra kollektivavtal är meriterande.
Ansökningsförfarande
Vi välkomnar dig till en verksamhet som befinner sig i en spännande och intensiv förändringsfas. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Direktör Sonja Mozer Rosell, tel 0703-88 70 66 eller Lönesamordnare Annika Zimmerblad, tel 0704-94 13 67.
Registrera din ansökan via vårt rekryteringssystem, senast den 2 mars. Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer löpande, så skicka därför in din ansökan redan idag!
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Thunström