OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en Lönespecialist ill vår kund Polygon! Du kommer att ansvara för hela löneprocessen löpande med allt vad det innebär samt ansvara för företagets bilpark. Du kommer ingå i HR teamet som idag består av två personer.
Som Lönespecialist kommer du till en början att ansvara för avvikelsehantering och tidrapportering gentemot företagets nuvarande lönebyrå. Du kommer även planera och driva processen för att ta tillbaka lönehanteringen som idag är outsourcad och därefter sköta processen internt samt ha ansvar för företagets bilflotta och arbeta med att utveckla företagets processer för hantering och uppföljning av bilar.
Polygon vill skapa en proaktiv lönefunktion där du tillsammans med HR och chefer i organisationen kommer få driva utvecklingen av Polygon Sveriges lönerutiner, uppföljning och förbättringsområden. Här kommer du arbeta självständigt, sköta lönehantering och utbetalning för ca 270 anställda. Det innebär således att du kommer få möjlighet att arbeta brett inom hela löneområdet och med hela löneprocessen.
Dina arbetsuppgifter innefattar att tyda kollektivavtal, hantera avvikelser, semesterberäkning, kontrolluppgifter, uppföljningar, utlägg, reseräkningar samt framtagande av statistik och arbetsgivarintyg. Vidare tillkommer administration av Polygon Sveriges pensions- och försäkringslösningar.
Du kommer att ha kontakt med myndigheter vad gäller medarbetares årsinkomster och sjukskrivningar. Du har därtill en daglig kontakt med internt anställd personal på Polygon Sverige eftersom arbetet även består av att stötta och utbilda chefer och medarbetare inom alla typer av lönefrågor.
Utöver detta har du också det löpande ansvaret för företagets bilar i form av beställning av nya bilar samt omfördelning av bilar inom företaget. Du ansvarar för beskattning, förmånsvärden, körjournaler och trängselavgifter etc. samt löpande följa upp statistik från leverantören.
Företagspresentation
Polygon Sverige AB är en del av Polygonkoncernen med totalt 4500 medarbetare fördelat i 14 länder. I Sverige är de marknadsledande inom fukt- och vattenskador. Utöver det erbjuder de också tjänster för temporär klimatkontroll, fuktutredningar samt sanering. Företaget är rikstäckande och har idag cirka 260 anställda utplacerade på ett 40-tal servicedepåer som täcker landet från Malmö i söder till Kiruna i norr och omsätter ca 320 miljoner per år.
Kvalifikationer
- Du har en relevant eftergymnastial utbildning inom lön, HR eller ekonomi.
- Du har erfarenhet av rollen som Lönespecialist / Lönekonsult på ett medelstort företag.
- Du har bred systemerfarenhet.
Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i tjänsten gäller det att du är ansvarstagande och driver ditt eget arbete strukturerat och noggrant med en hög servicenivå. Du känner dig trygg med att ta egna beslut och att arbeta självständigt. Arbetet ställer höga krav på prestigelöshet och professionalism varför stor vikt kommer att läggas vid din personlighet. Du är inte rädd för att lära dig nya saker samtidigt som du är positiv och lösningsorienterad.
Vad vår kund kan erbjuda
En härlig arbetsmiljö i trevliga lokaler i Solna Strand med stora möjligheter att påverka och utveckla dina egna arbetsrutiner. Du får vara med på en spännande resa i ett expansivt företag med lång erfarenhet i branschen.
Lön
Lön, enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid. Tillsvidare med önskvärd start i november eller enligt överenskommelse. Du blir direktrekryterad av vår kund.
Skicka in din ansökan snarast (gärna i word-format), då intervjuer sker löpande.
Sökord: Lönespecialist, lönekonsult, hr, system, hr-konsult, payroll, ekonomi, redovisning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm