OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som Lönespecialist i ett framgångsrikt och serviceinriktat företag? Är du en erfaren Lönespecialist som vill hjälpa oss att ta hem vår lönefunktion? Har du några års erfarenhet inom löneadministration och gillar att arbeta brett inom löneområdet med mycket eget ansvar?
Då är detta en perfekt matchning!
Du kommer att ingå i Releasys HR-team på huvudkontoret i Bergshamra, Stockholm. Idag är vi fyra stycken medarbetare där du tillsammans med en löneadministratör kommer att stärka upp teamet.
Dina framtida arbetsuppgifter
Då vi under de senaste åren haft vår lönefunktion outsourcad är det nu dags för oss att ta tillbaka den in i organisationen. Vi ser därmed att du har erfarenhet av denna process i tidigare arbete.
Vi på Releasy vill skapa en proaktiv lönefunktion där du och din kollega tillsammans med HR kommer få driva utvecklingen av Releasys lönerutiner, uppföljning och förbättringsområden.
I rollen som Lönespecialist hos oss kommer du arbeta självständigt och sköta lönehantering och utbetalning för ca 1000 anställda. Det innebär således att du kommer få möjlighet att arbeta brett inom hela löneområdet och med hela löneprocessen.
Dina arbetsuppgifter innefattar att tyda kollektivavtal, hantera avvikelser, semesterberäkning, kontrolluppgifter, uppföljningar, utlägg, reseräkningar samt framtagande av statistik och arbetsgivarintyg. Vidare tillkommer administration av Releasys pensions- och försäkringslösningar.
Du kommer att ha kontakt med myndigheter vad gäller medarbetares årsinkomster och sjukskrivningar. Du har därtill en daglig kontakt med internt anställd personal på Releasy eftersom arbetet även består av att stötta och utbilda chefer och medarbetare inom alla typer av lönefrågor.
Vi söker dig som har
Relevant eftergymnasial utbildning inom löneområdet eller ekonomi
Arbetat som lönespecialist/lönekonsult minst 2 år
Gedigen erfarenhet av att arbeta med löneprocessen på ett medelstort/stort företag
Bred systemerfarenhet, främst i lönesystemet Hogia
Förmåga att ta initiativ och har en serviceinriktad inställning
För att lyckas i tjänsten gäller det att du är ansvarstagande och driver ditt eget arbete strukturerat och noggrant med en hög servicenivå. Du känner dig trygg med att ta egna beslut och att arbeta självständigt. Arbetet ställer höga krav på prestigelöshet och professionalism varför stor vikt kommer att läggas vid din personlighet. Du är inte rädd för att lära dig nya saker samtidigt som du är positiv och lösningsorienterad.
Vi erbjuder dig
En mycket trevlig arbetsmiljö med en stark teamkänsla, samt möjligheter att påverka och utveckla dina egna arbetsrutiner. Du får vara med på en spännande framgångsresa i ett växande företag med över 30 års erfarenhet i branschen. Här tror vi på individerna och väljer därför att satsa på våra medarbetare!
Lön och anställningsgrad
Anställningsgrad: Heltid
Lön: Månadslön