OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Rollen
Som lönespecialist ansvarar du för hela löneprocessen från ax till limpa. Du blir en av två lönespecialister och tillsammans ansvarar ni för företagets löner som utgörs av både kollektiv- och tjänstemän. Du kommer även att arbeta med utveckling av rutiner och arbetssätt, samt med att ge daglig service och support till chefer och medarbetare i hela organisationen. Rollen är placerad på vårt nyrenoverade huvudkontor på Hisings Backa och du rapporterar till Ekonomichef.
Några av dina arbetsuppgifter och ansvarområden
Registrering av nyanställningar, löneunderlag samt avslut.
Löneberedning och lönekörning.
Supportera chefer och medarbetare gällande lönefrågor, tidsregistrering, reseräkningar mm.
Tolkning av lagar och kollektivavtal.
Löpande underhåll och uppgradering av system.
Genomföra eventuella utbildningar för verksamhetens chefer samt skapa manualer och utbildningsmaterial.
Ta fram och förmedla statistik och rapporter.
Vad vi söker hos dig
Vi söker dig som tycker om att ta ansvar och har förmågan att självständigt planera ditt arbete och driva det framåt. Då denna tjänst innebär många olika kontaktytor söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och en stark pedagogisk ådra - för att kunna supportera medarbetare och chefer inom lönerelaterade frågor på bästa sätt. Vidare ser vi att du trivs i en föränderlig miljö där du har lätt att anpassa dig och ditt arbetssätt. För att kunna axla den här rollen behöver du några års erfarenhet av att arbeta självständigt med lönearbetet och av hela löneprocessens delar, samt erfarenhet av att arbeta med flera olika kollektivavtal. Det är mycket positivt om du har ett intresse för digitalisering och goda kunskaper inom system. Erfarenhet av Agda samt god kunskap om Excel är starkt meriterande.
Vad blir du en del av
Tillsammans med ett härligt ekonomiteam på åtta personer, där du är en av två lönespecialister, jobbar vi för samarbete och en kultur där vi hjälps åt och ställer upp för varandra. Vi tror på balans mellan arbete och fritid för att kunna prestera så bra som möjligt. Du blir en del av en miljö med högt i tak och lätt till skratt, samtidigt som den genomsyras av högt engagemang och fokus i arbetet. Vi har en entreprenöriell anda som präglar företaget och våra medarbetare, och hos oss får ta stort ansvar och driva utveckling av både system och arbetssätt. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder våra anställda friskvårdbidrag.
Om Remondis
REMONDIS är världens tredje största återvinningsbolag och tillsammans med företag, privatpersoner och offentliga organisationer arbetar vi för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. Varje år ser vi till att över 30 miljoner ton avfall blir till ny råvara. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor, och med nära 30 anläggningar finns vi över hela landet. Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.
Låter det intressant?
För att säkerställa en objektiv och icke diskriminerande rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jhon Arboleda på jhon.arboleda@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående. Varmt välkommen med din ansökan!