OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Meritmind har fått i uppdrag att hantera rekryteringsprocessen av en lönespecialist till SGS i Linköping.
Bolaget befinner sig i en spännande fas, och rekryterar nu en lönespecialist som med sin gedigna arbetslivserfarenhet inom löneadministration kan skapa rätt förutsättningar för bolagets fortsatta tillväxt. Då tjänsten är nyinrättad finns det goda möjligheter att vara med och utforma rollen själv.
Huvudsakliga ansvarsområden
Som lönespecialist på SGS kommer du ansvara för att den löneadministrativa processen inom SGS sköts på ett så korrekt och effektivt sätt som möjligt. Idag är lönerna outsourcade till Nobeli i Karlskoga, och i denna roll kommer du agera kravställare och kontaktperson mellan bolagen.
Rapportera in alla förändringar till Nobeli
Hantera efterbearbetningar, inbetalningar av skatter och pensionspremier
Ansvara för rapportering och hantera kontoavstämningar till ekonomiavdelningen
Systemansvar för AgdaPS
Behjälplig i uppföljning och analys av fte, bemanningsrelaterade kostnader m.m
Säkerställa att bolaget följer lagar och regler inom löneområdet
Förstå och tolka arbetsrättslig information
Ansvar för kontakter med försäkringsrådgivare/-bolag och myndigheter i lönerelaterade frågor
Ta fram information och underlag inför t ex budgetarbetet
Löpande arbeta med förbättring och effektivering av ansvarsområdet
Du är en del av bolagets HR-avdelning, men kommer även arbeta nära bolagets ekonomifunktion. Tillsammans med övriga kollegor inom HR-avdelningen kommer du ta fram bra verktyg till chefer och även stötta verksamheten i olika HR-relaterade arbetsuppgifter.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi ser framför oss att du som söker denna roll har en relevant eftergymnasial utbildning, troligtvis är du ekonom eller har en utbildning inom löneområdet. Du har en god förståelse och erfarenhet av att självständigt arbeta med hela löneprocessen och även gärna personalrelaterad redovisning. Utöver det har du erfarenhet av att tolka och tillämpa lagar och regler inom löneområdet och besitter god kunskap om förmånsregler, skatteregler och kollektivavtal. Vidare har du vana av att arbeta i lönesystem samt har goda kunskaper i Office-paketet.
Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen har du god förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ för att driva ditt arbete framåt. Du har ett detaljorienterat och proaktivt arbetssätt och du beskrivs lika serviceminded som du är analytisk. Vidare skriver och talar du både svenska och engelska utan problem.
Placeringsort: Linköping
Om SGS
SYNLAB Analytics & Services AB ingår sedan årsskiftet i SGS koncernen, och byter därför namn inom kort. SGS är världens ledande företag för inspektion, verifiering, testning och certifiering. De är erkända som det globala riktmärket för kvalitet och integritet. Med mer än 89 000 anställda har de ett nätverk med mer än 2600 kontor och laboratorier runt om i världen. I Sverige arbetar cirka 320 medarbetare spridda på flera orter från Malmö i söder till Umeå i norr.
Vad erbjuder SGS?
På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. De arbetar utifrån Lean-konceptet vilket gör att de har korta beslutsvägar och ett starkt förändringsdriv i alla delar av organisationen.
Utöver det så har de på SGS en fin gemenskap på arbetsplatsen med möjlighet till aktiviteter såsom innebandy och golf tillsammans med arbetskollegor. Vidare har de även friskvårdsbidrag och tillämpar flextid. Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Anna Haga
0702-010355
Kandidatansvarig Malin Helg
070-2242777
Konsultchef Robert Polstam
0727274047