Lönespecialist till Siemens Gamesa

Lönespecialist till Siemens Gamesa

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av rollen som Payroll Specialist och är redo för ett nytt spännande uppdrag? Vi söker en engagerad Payroll Specialist som vill bli en del av vårt dynamiska HR-team och bidra till att stärka vår lönehantering i ett globalt sammanhang. Om du är redo för en utmanande och givande roll där du får utvecklas tillsammans med oss, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka.



OM TJÄNSTEN

I denna roll arbetar du självständigt men har många samarbetspartners både internt och externt, inklusive HR-teamet i Solna, kollegor i Norden och vår globala löneleverantör Neeyamo. Du fungerar som den interna länken mellan våra interna system och vår externa leverantör. Rollen innebär att hantera cirka 180 interna löner, och från och med oktober kommer även ett fåtal externa löner behöva behandlas. Förutom lönearbete kommer du också delta i ett integrationsprojekt med Siemens Energy’s system, där din kunskap om våra processer blir avgörande. Det är viktigt att du är självständig, proaktiv, kommunikativ på både svenska och engelska, positiv samt har erfarenhet av lönehantering, Excel och Workday.

Du erbjuds
- Vara en del av ett engagerat team, du kommer arbeta nära kollegor lokalt och globalt
- Möjligheten att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan
- En engagerad konsultchef under hela din anställning Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

VI SÖKER DIG SOM
- Du är en erfaren löneexpert. Du har minst tre års erfarenhet av rollen som Payroll Specialist eller liknande.
- Har erfarenhet av systemet Workday
- Du är flytande i både svenska och engelska, muntligt och skriftligt. Detta då de båda språken används dagligen på arbetsplatsen
- Du har goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har
- Arbetat i en global miljö

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Vi söker en kandidat som är självständig och självgående med starka samarbetsförmågor och utmärkta skriftliga och verbala kommunikationsförmågor. Den idealiska kandidaten är serviceminded och fokuserar på att möta andras behov samtidigt som de behåller ett strukturerat och analytiskt förhållningssätt för att bekanta sig med problem och identifiera effektiva lösningar.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2024
  • Ansök senast: 29 september 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


27 september 2024

27 september 2024

27 september 2024

Lönehandläggare

26 september 2024