OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en lönespecialist till ett jordnära och familjärt företag strax utanför Kristianstad. Den här rollen är för dig som vill arbeta brett med att ansvara för hela löneprocessen men även vill hjälpa till med olika uppgifter inom redovisning och ekonomi. Här ges möjlighet att vara med och påverka och förändra. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos kund.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som lönespecialist kommer du att erbjudas en varierande vardag med utvecklande arbetsuppgifter där du får vara med och forma/påverka din roll. Du kommer vara med och ansvara för att sätta upp en strukturerad och effektiv löneprocess med tillhörande system där du utarbetar nya rutiner och processer. När uppsättningen är klar kommer du att driva och administrera hela löneprocessen från ax till limpa där även kontakter med myndigheter och andra interna och externa aktörer ingår.
Vidare kommer du stötta Redovisningsansvarig med ekonomi- och redovisningsuppgifter så som löpande bokföring och redovisning, avstämningar samt hjälpa till vid bokslutsarbete.
Din profil
För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha flerårig erfarenhet av främst lönehantering, men även erfarenhet av redovisningsarbete som löpande bokföring och redovisning, avstämningar och bokslut. Då företaget startar upp lönehanteringen från början behöver du vara trygg i att utveckla löneprocesser och se det som en spännande och rolig utmaning att få vara med och påverka från början. Vidare har du god datorvana och erfarenhet av att sätta upp lönesystem. Du har en relevant utbildning inom lön och/eller redovisning. Då företaget ligger strax utanför Kristianstad med begränsade kollektivtrafikförbindelser behöver du ha B-körkort och tillgång till bil. Vidare kommunicerar du obehindrat på svenska i så väl tal som skrift.
Utöver tidigare erfarenheter kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en person med mycket eget driv som tycker det är roligt att få vara med och påverka och forma din egen roll. Då du har mycket kontakt med verksamheten behöver du vara social, ha en god samarbetsförmåga och gilla kombinationen av att arbeta i team och självständigt. Du tycker, precis som dina kollegor, att det är viktigt att ha roligt och skratta på jobbet och bidrar därför till en familjär och god stämning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning direkt hos kundföretaget.
Övrig information
Placeringsort: Strax utanför Kristianstad
Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid, dagtid
Lön: Individuell lönesättning
Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som rätt nästa steg i din yrkeskarriär? Då ser vi fram emot att höra av dig. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Josefin Jönsson på 076-501 83 82 eller josefin.jonsson@maxkompetens.se. Under hennes semester v 30-32 nås någon av kontorets kollegor på 044-781 25 25. Sista ansökningsdag är 21 augusti 2022. Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.