OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi för vår kund inom IT-branschen en lönespecialist då avdelningen behöver förstärkas med ytterligare en medarbetare. Här erbjuds du ett spännande arbete med stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll.
Du får också möjligheten att arbeta på en trevlig arbetsplats tillsammans med ambitiösa, engagerade och hjälpsamma kollegor i ett gott team! Låter det som ditt nästa jobb? Skicka in din ansökan redan idag!
Vad innebär jobbet som Lönespecialist?
I den här rollen ingår du i ett löneteam med totalt tre personer och arbetar med hela löneprocessen i Visma Lön. Du kommer att arbeta med olika kollektivavtal, ha kontakt med myndigheter, tidrapporter och löpande löneadministration. I jobbet ingår även att ge support och stöd åt chefer och medarbetare i organisationen, hantera reseräkningar samt kontrollera rapporter och underlag, ta fram underlag och statistik. Du kommer också att göra förberedande underlag för löner i Norge, Danmark och Finland. Att tillsammans med dina kollegor utveckla och förbättra rutiner och tillvägagångssätt inom avdelningen. Teamet ingår i företagets ekonomiavdelning på ca 15 personer.
Den vi söker
Till den här rollen söker vi dig som är ambitiös, serviceinriktad och engagerad. För att lyckas med arbetet krävs det att du är ansvarsfull i ditt sätt att jobba. I övrigt behöver du ha en utbildning inom löneadministration och erfarenhet av att arbeta som löneadministratör. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet i kombination med din erfarenhet inom löneadministration. Du kan vara nyutexaminerad med något års erfarenhet till att ha flera års erfarenhet inom yrket.
Detta erbjuds du
Vår kund arbetar ständigt för att vara en attraktiv arbetsgivare. I tjänsten finns det möjlighet att utvecklas och arbeta med fler utmanande arbetsuppgifter. Företaget är expansivt, erbjuder en bra arbetsmiljö som präglas av samarbete över avdelningsgränserna och goda möjligheter till kompetensutveckling som bara är några av anledningarna till att de anställda trivs så bra på jobbet.
Företaget håller till i moderna och trivsamma lokaler i ett trevligt kvarter på Södermalm i Stockholm. Här präglas arbetsmiljön av bra samarbete mellan olika avdelningar.
Om Andara
Andara är ett konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, HR, lön, kontor & administration, marknad m fl yrkesområden. Vår målsättning är att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Andara är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: under augusti 2020
- Omfattning: heltid
- Placering: Södermalm Stockholm
- Uppdragstyp: minst 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning - alternativt att kunden efter 6 månader önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parter så önskar.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Svante Norin på svante.norin@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varmt välkommen med din ansökan!