Lönespecialist till Svenska Kraftnät

Lönespecialist till Svenska Kraftnät

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av löneadministration och letar efter din nästa utmaning? Svenska Kraftnät söker nu en lönespecialist som kan bidra till verksamhetens behov av digitalisering och utveckling av löneprocessen. Här erbjuds du en utvecklande och inbjudande arbetsplats för att du ska få bidra med tidigare kunskaper men även få chansen att lära dig. Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Enheten för Digitalisering, Lön och Förmåner är i stort behov av ökat resursstöd på grund av den snabba och kraftiga tillväxten inom Svenska Kraftnät. Löneadministrationen befinner sig i en stark tillväxt och behöver förstärkas med en lönespecialist för att säkra upp leveranser av löneutbetalningar och för att erbjuda ett ökat stöd och support till verksamheten. Svenska kraftnät söker dig som är flexibel och kan bidra till verksamhetens behov av digitalisering och utveckling av löneprocessen.

Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Tjänsten är säkerhetsklassad och du kommer därför genomgå en säkerhetsprövning om du tar dig vidare i processen.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som lönespecialist hos Svenska Kraftnät kommer du bland annat arbeta med:


* Löpande löneadministration och reseräkningar och kontera fakturor
* Utfärda olika typer intyg och rekvisitioner för terminalglasögon, administration för förmånsbilar och löneväxling
* Hantering av nyanställda och avslutade tjänster
* Besvara olika frågeställningar från chef och medarbetare samt support för tidrapportering och reseräkningar


Löneteamet har ett nära samarbete och hjälper varandra med olika typer av arbetsuppgifter. Ett gott samarbete med kollegor är viktigt i denna roll då de också kommer att ändra arbetssättet mot att arbeta med gemensamma arbetsuppgifter. Delta i pågående arbete med digitalisering och verksamhetsutveckling inom lönesprocessen och personaladministration.

VI SÖKER DIG SOM
- Ha ren avslutad utbildning inom Löneadministration
- Har minst 5 års yrkeserfarenhet av att arbeta med löpande löneadministration

Det är meriterande om du har erfarenhet av UBW lönemodul (fd. Agresso) från de senaste 5 åren.

Som person är du:


* Samarbetsvillig
* Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Sundbyberg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2023
  • Ansök senast: 10 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Lönespecialist (vikariat)

Lönespecialist (vikariat)

11 oktober 2024

Lönespecialist/HR

Lönespecialist/HR

11 oktober 2024

10 oktober 2024