OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En vardag med högt till tak, nära samarbete och stimulerande arbetsuppgifter, är det vad du söker i din nästa roll? Som lönespecialist hos Sweco erbjuds du allt detta och möjligheten att bidra med din kompetens och ditt engagemang i företagets lönehantering.
Om tjänsten
Som lönespecialist ingår du i ett team om tio medarbetare bestående av lönespecialister, systemförvaltare och lönechef. Här blir du en del av en stark gemenskap, ett nära samarbete och en anda där man tycker att det är roligt att jobba! I din roll kommer du att ansvara för cirka 800 tjänstemannalöner. Du arbetar från ax till limpa och har en konsultativ roll där du stöttar organisationen i lönefrågor och bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra arbetssätt och rutiner för dig själv och gruppen.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Lönebearbetning i HRM Software
• Tolkning av kollektivavtal och arbetsrättsliga lagar
• Rapportering och kontakt med myndigheter, samarbetspartners och intressenter
• Arbeta i ärendehanteringssystemet Service Now för frågor till lön
Vem är du?
Du har några års erfarenhet där du arbetat som löneadministratör eller lönespecialist med hela löneprocessen där du är trygg i din roll och kompetens. Har du tidigare arbetat i ett större bolag och hanterat stora flöden är det fördelaktigt. Du har generellt god systemvana och är trygg i det digitala. Har du tidigare vana av HRM Software är det meriterande.
Dina personliga egenskaper värderas högt och vi förutsätter att du är en självgående och ansvarstagande person som samtidigt trivs väldigt bra i nära samarbete. Du ser positivt på att arbeta i en dynamisk miljö och att få vara en del av att sätta upp nya strukturer och rutiner. Du har dessutom ett servicesinnat arbetssätt och är lösningsfokuserad och initiativtagande. Är du en person som känner igen dig i detta och vill få möjligheten att tillhöra ett härligt team och samtidigt kunna få fördjupa dig inom vissa lönerelaterade områden är det här en perfekt chans.
Om verksamheten
Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 15 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom teknik och arkitektur med en omsättning på cirka 16,9 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Poolia men arbetar dedikerat hos Sweco. Omfattningen är heltid och uppdraget är långsiktigt där det för rätt person finns goda chanser att bli överrekryterad. Initiala uppdragslängden kommer att vara 6 månader. Du kommer att tillhöra kontoret på Kungsholmen men i och med rådande läge och restriktioner kommer arbetet inledningsvis vara helt på distans.
Urval och intervjuer sker löpande. Ansökan sker via annonsen på Poolias hemsida. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail, men du kan självklart höra av dig vid eventuella frågor. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson