OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en lönespecialist för uppdrag hos en av våra kunder. Behovet är omgående på 50% och beräknas pågå i ca 6 månader med möjlighet till eventuell förlängning. Vår kund har sina lokaler 1,5 mil nordost om Göteborg.
Vad innebär rollen?
Som lönespecialist hanterar du hela löneflödet så som inrapportering, utbetalningar, reseräkningar och kontrollera avvikelser. Du rapporterar till myndigheter, administrerar semesterskuld, deklarationer och ansvarar för att arbete sker i enlighet med lagar och policys. I rollen ingår även att stötta och ge service till chefer och personal. Vi ser även att du arbetar proaktivt för att utveckla och automatisera löneflödet.
Det är meriterande med tidigare erfarenhet från HRM Flex, Navision och Agda.
Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant arbetslivserfarenhet från liknande roll. Det är meriterande om du har god kunskap i kollektivavtalen byggnads, industri och metall. Även tidigare arbete med nordiska löner är positivt. Vidare behärskar du svenska och engelska i både tal & skrift och är en van användare av Excel. Har du erfarenhet av projektredovisning är även detta en fördel.
För att lyckas i denna roll tror vi att du är en prestigelös person som inte är rädd för att ta ett helhetsansvar. Vidare är du kommunikativ, flexibel och självgående med förmåga att se både detaljer och helheten. Du är även serviceinriktad och noggrann i ditt arbete, bra på att bygga relationer och förstår betydelsen av teamarbete.
Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Amanda Karlsson på telefonnummer 031-333 54 88. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan direkt.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Lönespecialist
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88