Lönespecialist till vår kund i Solna!

Lönespecialist till vår kund i Solna!

Arbetsbeskrivning

Lönespecialist till vår kund i Solna
Om tjänsten
Vår kund söker en lönespecialist med öga för detaljer och passion för löneadministration. I denna roll ansvarar du för löneutbetalningar och all administration kopplat till detta. Du rapporterar till ekonomichefen och ingår i en grupp om cirka tio personer som stöttar bolagets affärsenheter. Har du erfarenhet av arbetsrätt, arbetsmiljö och fackligt arbete är det ett stort plus.
Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta övergripande med lönehantering och relaterade administrativa uppgifter. Specifika arbetsuppgifter inkluderar:
Löneberedning för tjänstemän och arbetare
Hantering av lönerelaterade ärenden
Kvalitetskontroller
Avstämningar och systemrelaterade uppgifter inom lön samt kvalitetssäkring
Vid behov, stöttning i HR-relaterade frågor
Övrigt löneadministrativt arbete

Vi söker dig som
Har några års erfarenhet av lönehantering från ax till limpa.
Har god erfarenhet av lönesystem, FLEX HRM är meriterande.
Är du auktoriserad lönekonsult ses även det som ett plus.
Du är noggrann, pålitlig och trygg med en god förmåga att kommunicera klart och förtroendeingivande.
Du har ett öga för administrativ planering samt är skicklig på att analysera och förstå eventuella avvikelser i arbetet.
Är flytande i svenska ibåde tal och skrift.

Övrig information
Start: Augusti
Plats: Solna
Omfattning: 50%
Anställningsform: Konsultuppdrag 3 månader med chans till förlängning

Vi tillämpar löpande urval. Skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Om kunden
Företaget är ett lönsamt familjeägt företag som är ledande inom förvaltning av bostadsrättsföreningar inom ekonomisk och teknisk förvaltning. Med nästan 1 000 bostadsrättsföreningar som deras kunder, verkar de huvudsakligen inom Stockholm och Uppsala, men har även kunder över hela Sverige. Deras nära samarbete med kunder är kärnan i verksamheten, och de strävar efter att skapa en trygg vardag för bostadsrättsföreningars styrelser. Med cirka 100 anställda inom koncernen delar de en stor passion för verksamheten.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2024
  • Ansök senast: 29 november 2024

Liknande jobb


Lönekonsult till Löneenheten

Lönekonsult till Löneenheten

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024