OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ditt arbete som lönespecialist är mångsidigt och består av många olika uppgifter som är både utvecklande och intressanta. En viktig del av ditt arbete är kommunikation, rådgivning och kvalitetssäkring av löneprocesser gentemot våra verksamheter. Som lönespecialist arbetar du med hela löneprocessen i dina uppdrag, vilket innebär ett självständigt arbete samtidigt som du arbetar i team där vi hjälper varandra och dagligen delar kunskap med varandra för att utvecklas och nå våra mål tillsammans. I den här rollen ingår även administration av våra pensioner och försäkringar.
Du har arbetat med löneprocessen som helhet under några års tid och är van vid att arbeta på ett effektivt och strukturerat sätt. Du har en positiv attityd och ett genuint intresse av att jobba i team och uppnå mål tillsammans. Arbetet förutsätter god samarbetsförmåga men också ett självständigt arbetssätt och initiativtagande. Du är noggrann, har hög kvalité i ditt arbete och ett genuint intresse att vilja hitta de bästa lösningarna. Du är van att arbeta i olika system. Har du erfarenhet av implementering av nytt system är det meriterande. Erfarenhet av systemet Hogia och HR plus är ett extra plus.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett varierande och stimulerande arbete i ett positivt och trevligt löneteam. Vi erbjuder våra medarbetare friskvård samt tjänstepension och avtalsförsäkringar.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
- Du har minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete i hela löneprocessen
- Du har kunskap inom ITP
- Du har en yrkeshögskoleutbildning eller högskoleutbildning inom lön eller ekonomi
- Är du auktoriserad lönespecialist är det meriterande
- Självgående i arbetet med löneutbetalningsprocessen
- Du har arbetat med flera olika kollektivavtal
Om Norlandia
Norlandia erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Skåne i söder. Vi driver drygt 110 verksamheter i Sverige fördelat på 70 förskolor och 40 äldreboenden. Dessutom har vi ett huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Oavsett var och i vilket affärsområde du är anställd arbetar vi enligt en och samma värdegrund samtidigt som du får ansvarsfulla arbetsuppgifter samt ett stort inflytande över ditt arbete.
Övrig information
- Anställningsform: Tillsvidareanställning (vi tillämpar provanställning)
- Omfattning: Heltid
- Arbetstid: 40 timmar per vecka
- Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag: 2022-03-31
Vi hanterar löpande ansökningar och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.
Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Kerstin Berggren Johansson +46 708 476 101.
Varmt välkommen med din ansökan!