OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi nu en erfaren lönespecialist. Vi söker dig som är noggrann, lugn och pedagogisk och som har erfarenhet av att arbeta med allt inom lön. Du kommer jobba och sitta i ljusa fräscha lokaler i Vasastan. Tillsammans med en kollega och HR-chef delar ni ansvar över ett stort antal löner.
Arbetsuppgifter
Som lönespecialist kommer du ansvara för löner från ax till limpa i Hogia Lön. Du jobbar nära företagets ledare för att besvara frågor om tidrapporter, lön och pensioner. Du får även många frågor direkt från medarbetarna på företaget.
Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:
- Löneberäkningar och lönekörning
- Uträkning av semesterlön
- Svara på lönefrågor och ordna intyg
- Kontaktperson för diverse myndigheter
- Arbetsrättsfrågor
Kvalifikationer
För att fungera väl i rollen har du en gymnasieutbildning och gärna en längre eftergymnasial utbildning inom lön. Du har 2-3 års arbetslivserfarenhet som lönespecialist. God datorvana och erfarenhet av affärssystem är också ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsrättsfrågor och är en van tolkare av olika kollektivavtal.
Mycket goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker efter en noggrann och strukturerad person som också är pedagogisk och ansvarsfull. Som person är du lugn, trygg och plikttrogen. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. Egenskaper som en stor portion tålamod likväl som god kommunikativ förmåga är viktiga. För att trivas med arbetsuppgifterna och på detta företag är det viktigt att du är flexibel och kan styra om och prioritera när det behövs.
Mer om tjänsten
Tillsättning: omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Vasastan
Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till kund om båda parter så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Claudia Klingsell på claudia.klingsell@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varför jobba på Andara?
Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!