Lönespecialist till växande bolag

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation:

Vill du ha ett omväxlande yrke med ständig utveckling och nya utmaningar i ett växande företag? Då är det här jobbet som Lönespecialist jobbet för dig! Som Lönespecialist arbetar du kundorienterat, kommunicerar och samarbetar brett med hela verksamheten, stöttar och hjälper verksamhetens chefer med din kompetens inom löne- och kanske också personalfrågor.

Kunden är en större regional aktör inom värme, el, ventilation och komfortsystem och har idag närmare 80 medarbetare. Med de senaste årens tillväxt i kombination med fortsatt positiv utveckling, ökar kraven på organisationen och ledningsstrukturen och den ekonomiska och administrativa styrningen blir allt viktigare. För att möta dessa krav söker vi nu dig. Man ser också en fortsatt god tillväxt och expansion varför vi ser en mycket god utvecklingsmöjlighet även för dig i denna roll.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsplats och söker dig som vill vara med och utveckla lönefunktionen och personalfrågorna hos vår Kund.

I rollen ansvarar du för hela lönehanteringen, inklusive tidrapportering där både arbetare och tjänstemän ingår. Du kommer även att ansvara för företagets arbetsmiljösystem varför det är meriterande men ej ett krav om du har erfarenhet av detta.

Fokus för rollen idag kommer innebära att utveckla och implementera riktlinjer och processer inom lönehanteringsområdet. Du förväntas också att stötta organisationens chefer gällande främst lönerelaterade frågor och föra ut nya rutiner och arbetssätt kring detta i organisationen. På sikt kan det finnas en klar utvecklingspotential även mot mer personalrelaterade frågeställningar generellt, lite beroende av ditt intresse naturligtvis.

Kort sagt ger den här rollen dig en chans att utvecklas tillsammans med bolaget!

Din profil:

Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av kvalificerad löneadministration och är bekväm med frågor relaterade till detta.

Vidare är det är ett krav med goda kunskaper inom Officepaketet samt i svenska i både i tal och skrift. Du är även van att jobba administrativt och är bekväm med datorn som ditt dagliga arbetsverktyg. Då olika lagar och avtal är en del av din vardag förutsätter vi att du lätt tar till dig den typen av dokumentation.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsmiljöarbete (skyddsronder, ISO-certifiering osv.)

Då vår Kund har flera kontor i regionen förekommer resor i tjänsten varför B-körkort är ett krav.

Som person ser vi att du är prestigelös och flexibel, du hjälper till där det behövs med både stora och små frågor. Du trivs med att i hög utsträckning arbeta operativt samtidigt som du har strategisk förmåga. Vi ser även att du är självständig, har god samarbetsförmåga och hög integritet. Vidare är du kommunikativ och konsultativ i ditt sätt och kan snabbt sätta dig in i arbetet.

Du gillar utmaningar och förändring, och du ser en möjlighet i att här få vara med på en resa där du med dina idéer och erfarenheter får stor möjlighet att påverka och hjälpa till att forma bolaget för framtiden.

I denna rekrytering kommer vi att lägga särskild tonvikt på kompetenserna kommunikation, planering, förändringsbenägen, initiativtagande, resultatorientering, relationsbyggande

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på mellan 75 - 100%, och är placerad på företagets huvudkontor som är beläget cirka 30 minuter söder om Linköping.

Tillträde omgående med hänsyn till ev. uppsägningstid.

Ansök redan idag!:

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att söka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi vill därför ha din ansökan via hemsidan www.unikresurs.se snarast, dock senast den 30 november. Urval kommer att ske löpande. För ytterligare information, kontakta rekryteringskonsult Caroline Bruhammar på 0704-84 00 36, caroline.bruhammar@unikresurs.se

Välkommen till Unik Resurs!:

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 8 november 2016

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024