OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet av lönehantering där du självständigt har hanterat löneprocessen från ax till limpa? Tycker du att det känns spännande att få vara en del av ett internationellt växande bolag och ansvara för lönehanteringen för ca 100 anställda? Nu söker vi en lönespecialist till vår kund för ett konsultuppdrag med start omgående och löpande fram till årsskiftet.
Arbetsbeskrivning
I rollen som lönespecialist kommer du att tillhöra ett ekonomiteam bestående av 7 personer. Organisationen består totalt av ca 200 anställda, varav 100 personer är anställda i Sverige. Huvudfokuset i rollen är att ansvara för hela flödet av löneprocessen för de svenska lönerna. Du kommer att ansvara för att säkerställa en korrekt löneutbetalning och all löneadministration kopplat till detta. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:
• Löpande lönehantering vilket inkluderar försäkringar, pension och förmåner mm
• Beräkning av skatt och sociala avgifter, avstämning av inkomstdeklarationer
• Intyg och rapportering till externa instanser, myndigheter och försäkringsbolag
• Dialog med legal och tax, externt och internt
Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att hantera löneprocessen alla delar och känner dig trygg med att självständigt leverera löner till ca 100 anställda. Det är starkt meriterande om du även arbetat med redovisning och bokföring.
Vidare ser vi att du har god allmän systemkunskap och känner dig trygg i användandet i Excel och andra Officeprogram. Det är meriterande om du tidigare har arbetet i lönesystemet Agda. Då du kommer att arbeta i en internationell organisation är det viktigt att du känner dig trygg med det engelska språket i tal och skrift.
Som person är du driven och arbetar på ett noggrant och strukturerat sätt. Du tar stort ansvar för ditt arbete, har en god analytisk förmåga och trivs när du får samarbeta med dina kollegor. Vidare ser vi att du är pedagogisk med mycket god kommunikationsförmåga och hög integritet. Du är van att hålla en hög servicenivå och tar ansvar för din leverans.
Om uppdraget
I rollen som lönespecialist får du arbeta i ett engagerat och välkomnande team som sitter fina lokaler i centrala Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR, med start så snart som möjligt och löpande fram till årsskiftet. Vid frågor rörande rollen är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Siri Morberg på siri.morberg@jurek.se. Vi hoppas tillsätta denna roll så snart som möjligt, så tveka inte med att skicka in din ansökan.
Sökord: löneadministratör, lönespecialist, payroll specialist, payroll administrator.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52