OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Framgångsrika FF Fastighetsservice expanderar och söker nu en lönespecialist. Är du en nyfiken och självgående lönespecialist kanske det här är rollen för dig?
Om företaget
FF Fastighetsservice är ett av Sveriges äldsta bolag inom fastighetsförvaltning med anor från 1976. Med över 100 anställda och verksamhet på ett 20-tal orter i mellersta och södra Sverige är vi ett tryggt och pålitligt val för våra kunder, varav många har varit hos oss sedan 70-talet. Vi sätter stor stolthet i vår värdegrund med fokus på anställda och uppdragsgivare, och tack vare korta beslutsvägar och tät dialog agerar vi snabbt och flexibelt på kunders önskemål.
Dina arbetsuppgifter
Som lönespecialist på FF Fastighetsservice får du vara med och bidra i en blomstrande och varierande arbetsmiljö. I den här rollen kommer du få stort eget ansvar och möjlighet till utveckling.
Du kommer ingå i ett team av fyra där ekonomi står i fokus. Dina närmsta kollegor har egna ansvarsområden kopplade till ekonomi men ni arbetar tätt tillsammans dagligen. Därav ser vi dig med god samarbetsförmåga som trivs i en roll där du och dina kollegor dagligen stöttar och hjälper varandra.
I rollen som lönespecialist ansvara du för hanteringen av lönefrågor, pension och närliggande områden. I rollen har du hand om lönehanteringen för 110 medarbetare inom organisationen samt tillhörande dotterbolag. Främst kommer du arbeta i lönesystemet Kontek. Har du kunskaper i det specifika lönesystemet är det meriterande. Som lönespecialist kommer du även utöver lönehantering vara ansvarig för arbete leasingfakturor, tankkortsfrågor från medarbetare och andra administrativa arbetsuppgifter kopplat till ekonomi. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med leasingfrågor eller närliggande arbetsuppgifter.
Din profil
Vi söker dig som tidigare självständigt genomfört hantering av löner från början till slut. Du känner dig trygg i din roll som lönespecialist och du delar gärna med dig av dina kunskaper samtidigt som du är prestigelös om någon av dina kollegor behöver hjälp. Du har ett stort eget driv och en nyfikenhet som gör att du trivs i en föränderlig miljö där prioriteringarna snabbt kan växla.
I den här rollen kommer du ha stort eget ansvar och då du arbetar med flera olika arbetsuppgifter parallellt ser vi dig som har god organisationsförmåga och kan strukturera ditt arbete på bästa sätt. I och med att rollen erbjuds du en spännande och varierande vardag där den ena dagen inte är den andra lik.
Vi söker dig som har minst en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller lön och erfarenhet av att jobba som lönespecialist. I arbetet inkluderas många olika kontakter och i arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar FF Fastighetsservice tillsammans med Skill och tjänsten innebär en anställning direkt hos FF Fastighetsservice.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar löpande med urval och intervjuer!
Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare Emma Kilian på 011-199473 alt. emma.kilian@skill.se
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och Skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.