OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du att det låter spännande att ha en viktig och central roll hos en aktör i byggbranschen där du får ansvara för hela löneprocessen och samtidigt fungera som bollplank för chefer och medarbetare kring lönerelaterade ärenden? Då bör du läsa vidare och söka jobbet som lönespecialist redan idag! Välkommen med din ansökan!
Tjänst: 1.5 år
Omfattning: Heltid
Start: Omgående.
Ort: Göteborg
Om tjänsten:
Som lönespecialist ansvarar du för att säkerställa hela löneprocessen med administration och hantering av lön, tidsredovisning, pensioner, förmåner och övrig HR-administration. Du kommer arbeta nära övriga medarbetare inom HR samt med personalansvariga chefer och dessutom medverka vid ekonomirelaterade arbetsuppgifter i samband med månads- kvartal- och årsbokslut. I arbetet ingår dessutom direkt kontakt med bolagets medarbetare för att ge korrekt och professionellt stöd vid lönerelaterade ärenden. I rollen som lönespecialist kommer du arbeta mycket administrativt med att exempelvis registrera anställningsuppgifter och löneuppgifter i interna system, ta fram listor och statistik och nyckeltalsrapportering samt administrera anställningsavtal och hantera diverse intyg som anställningsintyg och arbetsgivarintyg. Du har en omväxlande roll som även innebär att du jobbar proaktivt med att ständigt förbättra processer, rutiner och instruktioner.
Vem är det vi söker:
Vi söker dig som är en positiv och professionell person som är noggrann och alltid strävar efter att genomföra ditt arbete med hög kvalitet. Du är expert inom ditt område men delar gärna med dig av din kunskap till andra, är serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga. Du har skinn på näsan och är inte rädd att ta egna initiativ samtidigt som du har en hög samarbetsförmåga och trivs att arbeta tillsammans med andra kollegor.
För att passa i rollen som lönespecialist tror vi även att du har:
* Relevant eftergymnasial utbildning ex. en yh-utbildning inom löneområdet.
* 3-5 års tidigare erfarenhet från liknande roll.
* Mycket goda kunskaper i hela löneprocessen och har förmåga att tolka kollektivavtal.
* God kännedom kring pension och försäkring.
* Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Om Jefferson Wells:
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.
Ansökan:
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Lovisa Karlsson på lovisa.karlsson@jeffersonwells.se.