OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Enheten för Processtöd är en del av Kommunledningsförvaltningens avdelning Kvalitet- och resursutveckling.
På Avdelningen finns en bred kompetens inom områdena digitalisering, ekonomi, HR, lön och upphandling. Vi är inne i en spännande förändringsfas för att skapa ett agilt och processorienterat arbetssätt, med målet att ge kommunens verksamheter det bästa stödet för att lyckas med sina uppdrag.
Som lönespecialist välkomnas du till ett glatt gäng som tillsammans arbetar för att leverera effektiv och högkvalitativ service till kommunens alla verksamheter.
Avdelningen sitter i moderna och fräscha lokaler i kvarteret Herkules, cirka fem minuters promenad från Trelleborg C.
Arbetsuppgifter
I rollen som lönespecialist arbetar du huvudsakligen med lönebearbetning, avtalstolkning, systemsupport och tillhörande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer även att ge stöd till kommunens medarbetare och genomföra utbildningsinsatser inom området.
Vi arbetar med kontinuerlig utveckling av arbetsmetoder, processer och system där vi alla bidrar med vår kompetens på olika sätt.
Vi erbjuder dig ett utmanande och utvecklande arbete med stora möjligheter att vara med och påverka!
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom löne- och personalområdet eller motsvarande erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av löneadministrativt arbete. För att lyckas i rollen krävs även hög kunskap inom områdets lagstiftning och kollektivavtal.
Har du arbetat inom kommunal verksamhet och/eller har erfarenhet av HRM-systemet Heroma, ser vi det som meriterande. Även erfarenhet från andra HRM-system ser vi som en fördel.
Du är noggrann, ansvarsfull och delar med dig av dina tidigare erfarenheter.
Som lönespecialist kommer du att ha många kontaktytor på olika nivåer i organisationen och det är därför viktigt att du är kommunikativ, öppen och pedagogisk.
Tjänsten förutsätter mycket goda datorkunskaper samt kunskaper i svenska, i både tal och skrift.
Arbetstid/varaktighet
100%, tidsbegränsad anställning (vikariat) tom. 2022-01-16 med eventuell möjlighet till förlängning.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner
Nicklas Ekblad, Enhetschef, 0410-73 47 35
Lena Jacobsson, Samordnare lönesektionen, 0410-73 31 54
Fackliga kontakter:
www.trelleborg.se/facket
Sista ansökningsdag
2021-04-25 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!