Lönespecialist - Vikariat

Arbetsbeskrivning

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Sammanfattning av tjänsten

Söker du en givande tjänst där du får vara med i hela löneprocessen? Är du en strukturerad och noggrann person som gillar att arbeta självständigt men även i team? Då kan tjänsten som lönespecialist vara något för dig. Läs mer och ansök nu!

Din roll

Som lönespecialist har du en viktig roll där du arbetar för att alla medarbetare ska få rätt lön i rätt tid.  Du är delaktig i hela löneprocessen och ansvarar för att på ett kvalitativt sätt hantera löpande personal- och löneadministrativa uppgifter. 
Andra arbetsuppgifter i rollen:
•    Registrering av lönerelaterade underlag
•    Beräkna och analysera löner
•    Rapportering av arbetsgivaravgifter & pensioner 
•    Statistik till SCB och inbetalning till Kronofogdemyndigheten
•    Utbetalning och bokföring av löner för samtliga medarbetare 
Du kommer också, tillsammans med övriga lönespecialister, ansvara för enhetens supporttelefon som vänder sig till chefer och medarbetare. Vi vill erbjuda dig möjligheten att påverka innehållet i din arbetsdag och att bidra till den ständiga utvecklingen av verksamheten och det praktiska arbetet i våra löneprocesser.

Din profil

Vi söker dig som i grunden har en avslutad gymnasieutbildning och gärna även en eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön. Har du erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration för minst 500 medarbetare, både kollektivanställda och tjänstemän, så är det givetvis väldigt värdefullt för oss. Erfarenhet från detaljhandeln ser vi som mycket meriterande. För oss är det även mycket positivt om du har kunskaper inom SAP lön.
Viktigast för oss är att hitta rätt kollega till teamet och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en positiv inställning, stark vilja och ett genuint intresse för att utvecklas och lära dig mer inom löneområdet. 
Som person är du lösningsorienterad, noggrann och har en god initiativ- och beslutsförmåga. För att du ska trivas hos oss behöver du vara en systematisk och välorganiserad person med förmågan att periodvis hålla ett högt tempo med flera saker i gång samtidigt. Du har lätt för att arbeta såväl självständigt som i team och du trivs som bäst när du får ge service. 

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 



Vill du vara med på vår resa?

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV samt personligt brev
Denna rekrytering är ett vikariat med start i februari 2023 till och med januari 2024. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 8 januari 2023.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning. 
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Huvudkontor/FTK
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024