OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Lönespecialist kommer du att arbeta med att administrera löner. Du kommer att stötta upp i systemrelaterade ärenden och säkerställa att löneprocessen hanteras på bästa sätt. Kunden erbjuder en självständig roll med mycket ansvar, där du kommer att ingå i ett team med placering i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals, tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt och beräknas pågå under ett år med chans till förlängning och anställning hos uppdragsgivaren.
Din profil
Vi tror att du är en nyfiken och öppen person med eget driv och initiativförmåga. Vi ser gärna att du har en lönutbildning samt ett par års erfarenhet av en liknande roll, främst inom lön och även erfarenhet att använda dig av arbetsrätten i ditt arbete. Du trivs i att arbeta i en supporterande roll och har ett effektivt arbetssätt med en god struktur. Du är van att tolka samt tillämpa HR-policyer, rutiner och kollektivavtal. Du är noggrann i ditt arbetssätt och har ett konsultativt förhållningssätt. Vidare bör du trivas med att både arbeta självständigt och vara en lagspelare i ett team med stora visioner. Du har en god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är om du har vana att arbeta med ett flertal lönesystem sedan tidigare
Dina arbetsuppgifter
• Bereda löner och förmåner, hantera tid- och närvarorapportering och säkerställa korrekt och snabb utbetalning till alla anställda.
• Genom både interna och externa kontakter ansvara för hantering av ärenden inom lön som kräver utredningar, förfrågningar och problemlösning samt säkerställa att arbetet dokumenteras och kommuniceras till berörda intressenter
• På ett professionellt och kundorienterat sätt ge support till anställda och chefer i lönerelaterade frågor.
• Vara uppdaterad om arbetsrättslig lagstiftning, kollektivavtal och lokala avtal för att kunna ge korrekta svar på inkommande frågor.
• Ansvara för kontakter med tredje part, såsom Skatteverket, Pensionsmyndigheter, Socialförsäkringstjänster etc.
• Dela kompetens, erfarenhet och best practise inom teamet och arbeta med ständiga förbättringar för att öka effektivitet och kvalitet.
När du blir en av oss
Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.
Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara konsult- och rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Våra värdeord – nyfiken, modig och proffsig – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.
Din ansökan och frågor
Även om vi inte tar emot ansökningar via mail, är du varmt välkommen att höra av dig med dina frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Du når mig, Rebecca Jonsson på rebecca.jonsson@wise.se. Urval görs löpande och positionen kommer tillsättas så snart vi träffat rätt kandidat, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!