OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
HR-servicecenter är en del av HR-avdelningen inom Stadsledningsförvaltningen. HR-servicecenters uppdrag är att hantera löneadministration, pensionsadministration och systemförvaltning av samverkande partners lönesystem för att säkerställa lönehanteringsprocessen för samverkande kommuner inom Familjen Helsingborg. Samverkan inom HR-servicecenter består av kommunerna; Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Perstorp, Svalöv, Åstorp och Ängelholm.
I dagsläget levererar vi drygt 30 000 lönespecifikationer per månad till ett belopp av cirka 500 miljoner kronor. Vår support är bemannad varje vardag och hanterar ca 3 500 samtal i månaden från medarbetare, chefer, chefsstöd, specialister, myndigheter m fl. Vi är idag drygt 45 medarbetare på HR-servicecenter. HR-servicecenters målsättning är att utvecklas med flera kunder inom Familjen Helsingborg, att bidra till kostnadseffektivitet för våra uppdragsgivare och bli Sveriges bästa servicecenter.
Vi söker dig som vill arbeta som lönespecialist och vara med och fortsätta att ständigt utveckla en professionell serviceverksamhet. Tjänsterna avser två visstidsanställningar.
Kundens fokus, att fortsätta och utveckla digitala processer och att arbeta smartare tillsammans är prioriterade områden för oss som stödorganisation till chefer, chefsstöd och anställda inom de kommuner som samverkar avseende löne- och pensionsadministration inom Familjen Helsingborg.
Arbetsuppgifter
Som lönespecialist kommer du att arbeta med alla arbetsuppgifter inom lön; allt från hantering av supportärenden och intyg, registrering av anställningar och andra löneunderlag till kvalitetssäkring och kontroller. I arbetet ingår också att bemanna vår supportfunktion och ge information och stöd till våra kunder.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med löneadministration. Du har en hög allmän datamognad och intresse av att lära dig nya system. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönearbete i HR-systemet Personec P. Har du kunskap om avtal och lagar som reglerar anställningar i den offentliga sektorn är även detta ett plus.
För att trivas hos oss ska du tycka om att arbeta i en miljö som ständigt utvecklas och har ett högt tempo. Du drivs också at att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, kommunikativ och öppen. Du har fallenhet för att ge god service, samarbeta med andra och skapa förtroende. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din förmåga att vara en bra lagspelare.
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval.
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2022-06-30
Anställningsform: Allmän visstidsanställning t o m februari 2023
Omfattning: Heltid, 100%
Tillträdesdatum: Tillträde efter överenskommelse
Antal tjänster: 2
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.