OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till ICA Affärsservice, hos oss finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med den enskilda handlarens entreprenörsanda. Här finns också en unik möjlighet att lära känna många olika branscher. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant när det gäller många områden och ICA Affärsservice satsar hela tiden på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden. Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade kollegor som är professionella, mycket kompetenta och sätter en stolthet i att alltid göra våra kunders vardag enklare. Vill du så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss!
Du kommer att tillhöra avdelningen Lön och tillsammans med dina kollegor sitter du i fina lokaler centralt i fantastiska Västerås! Butiks- & Koncernlön administrerar ICA-koncernens och ICA-butikernas löner. Med cirka 300 medarbetare och hantering av nästan 900 kunder är ICA Affärsservice Västerås största leverantör av ekonomi- och lönetjänster och ett av Nordens största lokala leverantörer av ekonomi- och lönetjänster. Butikslön är ett profitcenter som säljer lönetjänster åt ICA butiker och hanterar idag ca 33 000 löner. Koncernlön hanterar idag ca 15 000 löner åt våra åtta koncernbolag. Inom Löneavdelningen arbetar vi med nio olika kollektivavtal, på Butikslön främst med Detaljhandelsavtalet.
Dina arbetsuppgifter:
Som Lönespecialist arbetar du med hela löneprocessen i team med dina kollegor. I arbetsuppgifterna ingår bland annat registrering av löneunderlag samt bearbetning av lönefiler, vilket är en stor del av uppdraget. Du ansvarar för att genomföra löneberäkningar och stämmer av att inkomna uppgifter är bearbetade. I lönearbetet ingår även administration av nya bolag och avtal. På Koncernlön eller Butikslön har du mycket kontakt med chefer och medarbetare eller med handlarna i butikerna. Kontakten sker via vårt ärendehanteringssystem Service Now, i första hand via mejl, men även per telefon. Du har en stödjande och konsultativ roll i att tolka lagar och avtal gällande lönefrågor. På Löneavdelningen jobbar vi löpande med verksamhetsutveckling, i vår strävan att alltid bli bättre. En viktig del i arbetet är att tillsammans med övriga medarbetare inom avdelningen ständigt utforma och utveckla arbetsprocesserna.
Vem är du?
Vi söker dig som är serviceinriktad, gillar att hjälpa andra och stimuleras av att arbeta mot deadlines. Du har en glad och positiv inställning, tycker om att arbeta i team men har också förmågan att arbeta och leverera självständigt. Du är strukturerad och noggrann då arbetet kräver att vi levererar i rätt tid och till rätt kvalité. Då stor del av vår kommunikation sker över telefon ställs stora krav på att du har lätt att kommunicera och förmåga att skapa förtroende.
Vi arbetar dagligen med lärande och Självledarskap för att vinna framtiden tillsammans, och några nyckelord för oss är ansvarsfull, proaktiv och modig. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare med förmåga att lära nytt.
Krav är godkänd YH utbildning inom lön eller flera års erfarenhet av kvalificerat lönearbete.
Stämmer ovanstående in på dig så är vi övertygade om att du kommer att bli en viktig del i vårt team!
Välkommen med din ansökan!
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter
Butikslön: Sonja Welz 070-240 43 sonja.welz@ica.se
Koncernlön: Håkan Carlsson 072 220 06 26 hakan.a.carlsson@ica.se
Fackliga kontakter
Unionen: Umit Dag, 010–422 15 98, umit.dag@ica.se
Akademikerföreningen: Kontaktas via mailbox: akademikerforeningen@ica.se
Sista dag för ansökan
Välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) snarast möjligt, dock senast 2022-11-25.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Maxi Linda Söderlund
072-220 07 00
Operativ chef Maxi-Nära Fouad Aherdan
070-238 70 60
Facklig representant Ann Lindh
070-299 48 15
Gruppchef Carolina Söderström
021-163481
Gruppchef Linda Söderlund
010-4220948
Chef Fouad Aherdan
021-163629
Malin Smidskog
021-193645
Chef Malin Smidskog
021-193645
Chef Butiksadministration Mathias Tedenbring
073-7651028
Gruppchef Lotta Mattsson
073-765 12 14