Lönespecialist/HR-administratör

Lönespecialist/HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska kunna fullgöra sina konstitutionella och demokratiska uppgifter och sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bl.a. kännetecknas av kvalitet, kompetens och engagemang. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Dina arbetsuppgifter
HR-enheten består av tio medarbetare som ansvarar för att driva och utveckla det strategiska och operativa HR-arbetet inom förvaltningen. En central del i arbetet består även av att ge ett fortlöpande stöd till chefer och medarbetare inom HR- och löneadministration. Riksdagsförvaltningen hanterar löneprocessen i egen regi, så hos oss får du möjlighet att arbeta med hela processen.

Dina kvalifikationer
Du har en gymnasieutbildning och ett par års erfarenhet av arbete med löneadministration. Du behöver ha grundläggande kunskaper i svenska. En eftergymnasial utbildning inom löneadministration är meriterande, likaså om du har arbetat inom den statliga sektorn med löneadministration samt om du har erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Primula. Även arbete med HR-administration är meriterande.

För att trivas i rollen behöver du vara intresserad av administration, regelverk och rutiner och ha en förmåga att kunna tillämpa dessa på ett enkelt och effektivt sätt i praktiken. Som person är du strukturerad, noggrann och serviceinriktad och trivas med att lösa frågor tillsammans med dina arbetskamrater.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.

Vi erbjuder dig
Som medarbetare är du med och bidrar med din specialistkompetens i vårt viktiga arbete. Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete på en arbetsplats där du som medarbetare ska ha bra förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb, trivas och må bra. Våra förmåner omfattar bland annat bra träningsmöjligheter och goda semester- och pensionsvillkor. Du har här möjligheten att få arbeta tillsammans med engagerade kollegor i en god balans mellan arbete och fritid.


• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid

Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.

Kontakta oss 


Karin Kroon, HR-chef, 08-786 52 83


• Lars Eriksson, Saco, 08-786 40 00
• Ann-Charlotte Eklund, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00


Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksdagsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2020
  • Ansök senast: 11 maj 2020

Besöksadress

10012 STOCKHOLM
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 10012

Liknande jobb


27 december 2024

Lönekonsult i Agda

27 december 2024

Senior Lönespecialist

27 december 2024

27 december 2024