OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalavdelningen är en del av Kommunledningskontoret som är en egen förvaltning. Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens resurs för att leda- och samordna verksamhet och att lämna olika typer av service till allmänhet, politiker och kommunens övriga förvaltningar. ARBETSUPPGIFTER En Lönestrateg till Kommunledningskontorets personalavdelning Avdelningens löneenhet består av ca 10 medarbetare. Enheten är en del av kommunens personalavdelning och arbetar med lönefrågor och drift av kommunens personaladministrativa system. Arbetet genomförs utifrån ett strategiskt perspektiv men det dagliga arbetet präglas av operativa frågor inom områdena lönebildning, löneadministration och systemförvaltning. Vi kommer under de närmaste åren vara särskilt aktiva när det gäller att fördjupa våra möjligheter att analysera lön- och lönebildning, att utveckla våra personaladministrativa system för ökat och förenklat stöd till våra användare samt att rationalisera och anpassa våra rutiner med hänsyn till att självservice nyligen införts för att förenkla vår löneadministration. Då en av våra medarbetare nu lämnar oss rekryterar vi en ersättare till henne. Den vi söker skall bl.a. arbeta med att utveckla och förvalta vårt personaladministrativa system samt bistå personalchefen med planering, genomförande och administration av löneöversyner och lönekartläggning. I anställningen ingår utvecklings- och uppföljningsarbete. Vissa frågor handlägger du självständigt men det är viktigt att samarbete sker med övriga medarbetare på avdelningen. Du ska också arbeta i samverkan med ledare och personalsekreterare på övriga förvaltningar. Inom dina ansvarsområden skall du kunna leda och samordna olika former av projekt samt företräda arbetsgivaren i dialog med politiker, personalorganisationer och anställda. KVALIFIKATIONER Vi vill ha sökande med lämplig högskoleutbildning. Du har erfarenhet av att arbeta med IT-system. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, självständighet, analytisk förmåga och förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du är inte rädd för att hugga i och har ett naturligt intresse för ekonomi och ekonomisk analys. Du är därutöver utåtriktad och stimuleras av att leda och samordna verksamhet. Du bör inneha körkort. Kunskap om och erfarenhet av kommunal verksamhet och/eller systemförvaltning, liksom kun-skap om det personaladministrativa system som vi använder oss av - Personec - är meriterande. Tjänsten är en fast heltidsanställning.