Lön/Hr-administratör

Lön/Hr-administratör

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en medarbetare till vår HR-avdelning i Tidaholm.

Som Lön/HR-administratör kommer du att stödja och administrera processer in om HR och lön.

Du kommer att ingå i vår HR avdelning som idag består av Lön/HR administratörer samt HR Business Partners. Tillsammans med en kollega kommer du att främst arbeta med följande uppgifter:

• hantera löne-, försäkring och pensioner för våra anställda.
• ta fram anställningsavtal
• vara delaktig i rekryteringsprocessen
• sammanställa statistik och göra redovisningar till myndigheter och internt
• bistå i rehabiliteringsprocessen
• vara reseadministratör
• generella HR-frågor
• övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen

Du deltar också i vårt arbete med informations- och kunskapsspridning som en del av support till organisationen. Du har också ansvar för att aktivt delta i gruppens gemensamma arbete att effektivisera, utveckla och förbättra våra processer och rutiner.

Om dig

Som person är du servicedriven. Att representera en effektiv och värdeskapande support är en självklar del i din inställning. Du är intresserad av HR-frågor och den digitalisering som sker inom området. Du behöver ha god kommunikationsförmåga och erfarenhet av att tillämpa ett processtänk när det gäller administration. Du arbetar bra både självständigt och i grupp och du gör det med stort engagemang och arbetsglädje. Du är ansvarstagande med hög integritet.

Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet som administratör inom HR och lön och därmed har god förståelse kring kollektivavtal och lönekörning. Du har god erfarenhet av övrig administration inom HR. Du bör ha någon eftergymnasial utbildning inom området och det är meriterande om du jobbat med HR/Lön/Ekonomi inom tillverkande industri och/eller försäljning tidigare. Eftersom koncernspråket är engelska så krävs en god kunskapsnivå både i tal och skrift.

Du kommer att arbeta i både Microsoft Office och i olika HR-relaterade IT-system, därför behöver du ha en hög generell IT-kunskap. I vår ”systemvärld” arbetar vi med Agda, Medhelp och Workbuster som är de system som du vanligen kommer att hantera.

Frågor kring tjänsten besvaras av HR Manager Anders Thor 0502-171 53.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nobia Sweden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 11 mars 2020

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024