OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ludvika kommun växer!
ABB och STRI är världsledande inom elkraftöverföring och investerar för framtiden. Spendrups bryggeri, Säfsen Resort och gruvindustrin är andra som satsar stort. Många flyttar hit och boende finns i alla former, alltid naturnära. Vi i Ludvika kommun är entusiastiska inför framtiden. För att lyckas ännu bättre behöver vi dig!
I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. Alla resurser riktade till barn- och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola och särskola, inkl Kostorganisation i egen regi, och också individ- och familjeomsorg. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar.
Arbetsuppgifter
• Du ansvarar tillsammans med övriga i arbetslaget för planering, utförande och utvärdering av fritidsverksamheten för barn i åldern 6-13år utifrån gällande styrdokument.
Kompetens inom idrottsämnet och inom praktiskt/estetiskt ämne är en merit.
• Du deltar aktivt i att utveckla framgångsrika lärmiljöer tillsammans med övriga på skolan.
• Det pågår ett flertal satsningar inom skolan bl a satsning på matematik, lärande för bedömning och att öka den specialpedagogiska kompetensen.
Kvalifikationer
• Fritidspedagogutbildning/lärare med inriktning fritidshem.
• Du har en positiv människosyn och har förmåga att skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa konflikter.
• Du är noggrann, flexibel och lyhörd för barnens behov och tycker det är roligt att arbeta med barn.
Anställningsvillkor
Vikariat, heltid from 2015-08-10 -- 2015-09-27 ev längre
Kontaktperson
rektor Eva Valtonen 0240-864 84
Facklig kontaktperson
Lärarnas Riksförbund, via kommunens växel 0240 – 86 000
Lärarförbundet, via kommunens växel 0240 – 86 000
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2015-07-06. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssytem.