Lösningsarkitekt

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder dig en roll där nyfikenhet och driv för förändring är central.

Trivs du med att föra dialoger kring tekniska sammanhang, sätta dig in i olika partners affärsmodeller, flöden och vad som skapar konkurrenskraft och värde för kunder? Då är rollen som Integrationsarkitekt på Hogia tjänsten för dig! 

Vårt erbjudande

Vi arbetar främst med standardintegrationslösningar men utvecklar även kundunika integrationslösningar. Du kommer att vara med från det initiala skedet när behovet kartläggs, tills dess att lösningen levereras hos kund. Din uppgift är att förstå kundens affärsprocesser, se kundbehovet och föreslå tekniska lösningar. 

Du kommer att:

- vara rådgivande och vägleda utvecklingen av externa gränssnitt
- analysera och ta fram lösningsförslag gällande integrationer med kundens affärsmässiga behov i fokus
- prioritera och göra avvägningar kring krav och önskemål
- samarbeta med utvecklare och produktägare i Hogiagruppen
- ha löpande dialog med kunder och partners rörande integrationer med Hogias system
- tänka innovativt kring kundbehov och föreslå nya tekniska lösningar


Hogia Connect AB, en del av Hogia-gruppen, ansvarar för partnerskap och integrationer för våra programvaror inom framförallt ekonomi och HR men även andra områden. Vi har hög kompetens, ur ett kommersiellt och tekniskt perspektiv, kring allt som rör integrationer så som marknad, avtal, kravställning, projektledning, teknik och utveckling.

Är du vår nya kollega?

Vi söker dig som har ett stort intresse för att lösa kunders behov av standardiserade integrationslösningar. Vi tror att du:

- har en teknisk bakgrund med fokus på API:er, kanske i din roll som Lösningsarkitekt eller Integrationsarkitekt
- erfarenhet av arbete i ett API Managementverktyg
- är intresserad av lösningsdiskussioner med kollegor, kunder och partners
- kan skapa tekniska beskrivningar på ett strukturerat och genomtänkt sätt
- är nyfiken på ny teknik och nya domäner
- kommunicerar väl på svenska och engelska
- är bekväm med att hålla presentationer


Låter detta som en tjänst för dig? Vi arbetar med löpande urval så välkommen in med din ansökan redan idag! 


 

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Connect AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2023
  • Ansök senast: 28 september 2023

Liknande jobb


21 november 2024

20 november 2024

AI Risk Lead

AI Risk Lead

20 november 2024