Lösningsarkitekt Category & Space

Lösningsarkitekt Category & Space

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av jobb
Brinner du för helhetslösningar, och vill du ta en nyckelroll i vår förändringsresa och utveckla våra digitala lösningar för att driva ICA in i framtiden?
Det händer mycket inom ICA med ökade satsningar på e-handel, digitalisering och ändrade konsumtionsvanor vilket ställer krav på att förstå och utveckla Sortiment & Inköpsverksamhet så att ICA fortsätter att vara Sveriges mest framgångsrika dagligvaruaktör. Nu öppnas en nyckelposition i ett av de roligaste områdena Category, Space, Price & Promotion. Ansök och få möjlighet att driva utvecklingen inom området med befintliga och framtida systemstöd i linje med ICA Sveriges affärsplaner och IT-strategi.
Det här är ditt blivande jobb
Category, Space, Price & Promotion tillhör Verksamhetsutveckling och IT (VUIT) som ansvarar för leverans av verksamhetsutveckling och IT till hela ICA Sverige genom att stötta verksamheten med att utveckla arbetssätt, processer och system samt säkerställa en stabil IT-drift. Med utgångspunkt i ICA-Gruppens och ICA Sveriges strategier ansvarar vi för en utvecklingsplan som är förankrad i såväl verksamhets- som arkitekturell målbild.
I denna roll som Lösningsarkitekt inom Category och Space kommer du att ha det primära ansvaret för process- och systemstödsutveckling kopplat till Category Management.
Det betyder att du kommer att, bl.a:
Ha lösningsansvar för Category & Spacesystem samt relaterade processer
Designa, vidareutveckla och underhålla lösningar (processer och systemstöd) kopplat till området samt säkra tvärfunktionella beroenden till övriga delar av verksamheten
Proaktivt och i nära samverkan med verksamheten identifiera behov gällande processrelaterade förbättringar och förändringar inom Sortiment & Inköp med huvudfokus på området
Arbeta med processmodellering och processdokumentation
Leda och facilitera i utveckling av lösningar och processer genom workshops samt kommunicera och dokumentera
Säkerställa implementering och efterlevnad av förändrade samt nya processer och lösningar
Agera som bryggan mellan verksamheten och IT
Rollen innefattar också ett strategiskt ansvar där du tillsammans med verksamheten och kollegor inom VUIT tar fram och underhåller roadmap för området vilken är basen för kommande förflyttningar.

Du kommer att involveras i analyser, förstudier, projekt och förvaltning som berör Category & Space område.
Tjänsten är placerad på ICA:s kontor i Solna och du rapporterar till VUIT chef för Category, Space, Price & Promotion.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
5+ års erfarenhet inom verksamhet och/eller IT utveckling
Relevant akademisk utbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet
Erfarenhet kopplat till arkitektur/nära samverkan med arkitektur
Erfarenhet av förändringsledning
Förståelse av affärsprocesser, lösningsarbete, projekt- och implementationsmetodik
Förmåga till helhetssyn och ett genuint intresse för verksamhetsprocesser och lösningar samt hur IT kan användas för att stödja dessa
Erfarenhet av agilt arbetssätt
Behärskar svenska och engelska obehindrat både i tal och skrift

Vi ser som mycket meriterande att du har teknisk bakgrund och erfarenhet från retail branschen. Om du även har erfarenhet från dagligvaruhandel och/eller Sortiment & Inköp och Category Management är det mycket meriterande. Vidare har du god kännedom om processer och systemstöd.
Vi söker dig som gillar att vara spindeln i nätet och arbeta i en dynamisk miljö, med många kontaktytor. För att trivas hos oss har du ett naturligt intresse att arbeta nära IT och verksamheten där kommunikation och nätverkande är en nyckel till framgång. Då rollen innefattar lösningsansvar krävs det att du är strukturerad, självständigt, lyhörd och kvalitetsmedveten i ditt arbete som du tar dig an med stort engagemang och initiativförmåga.
Låter intressant? Skicka in din ansökan snarast, då vi gör löpande urval!
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Tillträde
01/09/2021
Kontaktuppgifter
Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av rekryterare Bojana Mijocevic, bojana.mijocevic@ica.se, 076 695 15 33. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef, Carin Marsten, carin.marsten@ica.se +46 10-42200731
Sista dag för ansökan
21/06/2021
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK FALUN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 21 juni 2021

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb


26 december 2024

23 december 2024