OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Du kommer att ingå i projektteam som arbetar med design och lösningsförslag för en modern IT-plattform. Du kommer att arbeta drivande för att ta fram lösningar för digitala verktyg för videomöten, workshops och samverkan i IT-plattformen för att tillgodose verksamhetsbehoven, idag och i framtiden.
Du har gedigen erfarenhet av teknik och arbetssätt för digitala möten.
Det är också viktigt att du har erfarenhet av designarbete, lösningar, arkitektur och integration mellan olika lösningar för kommunikation, samarbete, videokonferens och workshops.
För rollen ser vi även att du har en bra förståelse av teknik och infrastruktur samt en förmåga att se helheten i leveransen.
Du har arbetat i en liknande roll tidigare och är van vid projekt inom IT-arbetsplats (digital workplace). För att lyckas i rollen krävs det att du är en kompetent, engagerad, nyfiken och driven som person. Kundens tjänsteområde IT-arbetsplats tillhandahåller flertalet tjänster för cirka 15,000 användare, vilket kräver att du har erfarenhet av stora organistationer.
Med deras stora kundfokus behöver du vara serviceminded, ha en positiv inställning och god känsla för kvalitet samt är kommunikativ i både tal och skrift. Kundens höga förändringstakt kräver också att du är flexibel, självständig och att du motiveras av resultat.
Ex. på arbetsuppgifter:
- Arbete med lösningsdesign för nya digitala verktyg för videomöten, workshops och samverkan samt integration mellan dessa med fokus på kommunikation, samarbete och mobilitet.
- Omsätta verksamhetens funktionskrav för framtidens digitala möteslösningar.
- Utvärdera marknadens digitala möteslösningar för flexibel arbetsplats.
- Analys och kvalitetssäkring.
- Ge rekommendationer hur man bör implementera tekniska lösningar.
- Medverka i dialogen med aktuella parter.
- Medverka i omvärldsbevakning.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- 5 års erfarenhet av lösningar för digitala möten i i stora komplexa organisationer med fler än 5000 användare.
- 5 års erfarenheter från arbete i komplexa IT-miljöer.
- Erfarenhet av modern digitala verktyg för videomöten, workshops och samverkan.
Involverade tekniker/modeller/metoder/produkter:
- Agilt arbetssätt.
- Jira.
- Befintlig Skype for business.
- Videomötesutrustning (idag Polycom).
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström