OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Umeå
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 75-100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker en Lösningsarkitekt med flerårig erfarenhet av uppdrag inom IAM-området. Konsulten bör ha tekniskt kunnande och erfarenhet av produkter som förekommer i systemlandskap för behörighets och identitetshantering.
Arbetsuppgifter:
- Uppdraget innefattar lösningsarkitektur inom IAM-området i sin helhet såväl på helhetsnivå som detaljnivå. Behovsfångster, utredningar och design av lösningar ingår och med mycket fokus runt provisionering av behörigheter, identitetshantering, HSA, IDP, IGA-verktyg samt kopplingar till berörda system och den nationella tjänsteplattformen.
- Stora krav ställs på kommunikationsförmåga, att kunna ta ett helhetsgrepp kring området och förmåga att arbeta självständigt även om arbetet utgår ifrån teamet.
- Vidare kommer personen att arbeta med design och arkitektur som krävs för att hantera hela flödet gällande behörigheter för det nya journalsystemet.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Mångårig erfarenhet som lösningsarkitekt med spetskompetens inom området IAM är en förutsättning.
- Erfarenhet från uppdrag inom området IAM som lösningsarkitekt inom en hälso- och sjukvården och specifikt en region, minst 2 års sammanhängande erfarenhet under de senaste 3 åren.
- Erfarenhet av arbete inom nationell samverkan mellan flertalet regioner inom området IAM
- Djupt tekniskt kunnande och praktisk erfarenhet av de tekniska komponenterna som finns i ett väl fungerande systemlandskap för effektiv identitets- och behörighetshantering.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström