OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi lever i en pågående förändring med att utveckla Region Östergötlands digitala plattform och undrar om du vill vara med?
Vi håller på att etablera området API management som är nyckeln till en framgångsrik digital resa.
Vi kompletterar vår verktygs och plattforms flora med nyanskaffad produkt Mulesoft Anypoint platform och tittar även på andra plattformar för dataintegration med stöd av virtualiseringsteknik.
Du kommer att få ägna dig åt uppgifter som kommer att vara viktiga och nödvändiga och som förändrar hur vi tillgängliggör och ger åtkomst till data på ett modernt och säkert sätt.
Vill du bidra till uppfyllelse av viktiga strategiska förflyttningar inom digitalisering utpekat av politisk- och tjänstemannaledning? Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso- och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Östergötland?
Enheten systemutveckling är en av totalt nio enheter inom IT, som stödjer projekt och förvaltningsorganisation med nyutveckling och förändringar i befintliga system. Enheten består av cirka 15 medarbetare som arbetare inom webbutveckling och integrations-utveckling samt i vårt integrationscenter (ICC).
Vi sitter i centrala lokaler i Linköping med närhet till allt. Möjlighet till distansarbete till viss del kommer att gälla även efter pandemin.
ICC:s syfte är att stödja kunder inom Region Östergötland med design och implementation av olika integrationslösningar. ICC består av cirka 8 medarbetare och etablerades 2014. Arbetet inom ICC förväntas bidra till att förbättra kvaliteten och göra tidsbesparingar genom att följa principer, standarder och riktlinjer samt återanvändning.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att vara en viktig resurs inom Region Östergötlands Integration Competence Center (ICC) som har till uppdrag att medverka till att säkerställa att vi levererar med hög kvalitet till våra kunder samt leda, driva och samordna arbetet inom ICC-teamet. Du kommer att ha en kombinerad roll som lösningsarkitekt och teamledare. I din roll som lösningsarkitekt kommer du i samarbete med dina kollegor exempelvis att:
- Beskriva och visualisera komplexa sammanhang
- Ta fram och dokumentera lösningsförslag inom integrationsområdet som bland annat säkerställer prestanda, skalbarhet och förvaltningsbarhet
- Föra objektiva diskussioner om teknik- och realiseringsalternativ och samverka lösningsalternativ med intressenter
- Agera kravanalytiker inom området integrationer
I din roll som teamledare kommer du exempelvis att:
- Samordna teamet genom att leda, prioritera och fördela teamets resurser för det operativa arbetet
- Säkerställa drift av våra integrationer och plattformar
- Ha kontakter med kunder, leverantörer och nationella aktörer
- Arbeta med att vidareutveckla processer, rutiner och verktyg samt säkerställa att vi följer riktlinjer och regelverk inom Region Östergötland
Bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig som har en bred och djup teknisk kompetens inom IT och teknik, såsom modellering, verktyg, databaser, ramverk och så vidare. Du har förmåga till helhetssyn och kan omsätta övergripande arkitekturella strategier till hållbara lösningar, har god kännedom och förståelse för designmönster inom integration och kan bedöma realiseringsalternativ. Det är meriterande om du har kompetens inom BizTalk och SOA samt erfarenhet av systemanalys, systemdesign, realisering och kvalitetssäkring i komplexa systemmiljöer och större organisationer. Det är meriterande med erfarenhet av API Management samt kravhantering.
Personliga egenskaper
Du är en utpräglad lagspelare och tycker om att kontinuerligt lära dig, men också att dela med dig av dina kunskaper. Du har sinne för kvalitet och arbetar strukturerat. Du ser till helheten men kan samtidigt dyka ner i detalj inom den egna rollens område. Du har lätt för dialog med olika professioner och kan målanpassa din kommunikation för att skapa hållbara lösningar i leverans av integrationer.
Upplysning om tjänsten lämnas av Enhetschef Magnus Bodefalk magnus.bodefalk@regionostergotland.se
Representant Saco Erik Öberg erik.oberg@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 30 november 2022.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.